Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az áfakulcsok szerkezetének későbbi alakulását is várhatóan a megfontolandó kérdések közé javasolja majd az Európai Bizottság abban az előterjesztésben, amelyet a tervek szerint még idén közzétesz az áfarendszer jövőjével kapcsolatban – egyebek mellett ez derül ki abból a tájékoztatásból, amelyet a testület adóügyi felelősének szóvivője adott csütörtökön Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter levelével kapcsolatban Brüsszelben.
Matolcsy György arra kérte Algirdas Semeta adóügyi biztost, hogy az Európai Bizottság "mihamarabb tegyen javaslatot a luxuscikkek forgalmi adójának normál kulcsúnál magasabb adóztatására". A miniszter meggyőződése szerint az uniós pénzügyminiszterek tanácsa kedvezően fogadna egy ilyen javaslatot, mert "a tagállamok többsége nehéz költségvetési konszolidációval néz szembe, és az államháztartási hiány, illetve az államadósság megfelelő keretek között tartása az egyik legfontosabb feladata és felelőssége a kormányoknak".
Semeta szóvivője ezzel kapcsolatban - első reakcióként - úgy nyilatkozott, hogy a jelenlegi uniós áfa-szabályok elvben nem teszik lehetővé a normál rátánál magasabb áfa-kulcsok bevezetését egyes termékekre, csak kedvezményes, alacsonyabb kulcsokét. Ez a rendszer még az egységes közös piac bevezetésekor alakult ki.
Az unióban azonban megindult a gondolkodás az áfarendszer reformjáról, és ennek elemét képezheti a ráták szerkezetének átalakítása is "összhangban a jövőben alkalmazandó adózási alapelvekkel". Ez a téma minden bizonnyal szerepelni fog abban az általános jellegű előterjesztésben, amelyet a bizottság még az év vége előtt ismertet a rendszer jövőjével kapcsolatban - tette hozzá.
A hvg.hu csütörtökön írt arról, hogy az áfakulcsnak elvben nincs felső korlátja, bár jelenleg egy tagállamban sem magasabb 25 százaléknál. Ez azt jelenti, hogy Matolcsy elképzelése úgy is valóra válhatna, hogy felemelnék az alapkulcsot 35 százalékra, és a két kedvezményes kulcs egyikébe sorolnák be a termékek többségét. Ez azonban elég abszurd lépés lenne, ami a feje tetejére állítaná az adóztatás logikáját, arról nem is beszélve, hogy a pénzügyi folyamatokban is jelentős zavarokat, például hatalmas inflációt idézhetne elő.
Matolcsy áfakulcsötlete különösen furcsa annak tükrében, hogy Magyarország kinyilvánította: kimarad az Euró Plusz Paktumból, mert többek között nem érdeke a tagállamok nemzeti adórendszerének (különösen a társasági adókulcsoknak) egymáshoz közelítése, mert ezzel a kormányzat szerint egyik jelentős versenyelőnyünket veszítenénk el.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Már érthető, miért rendeltek 3000 darab új, kínainak tűnő nyomkövetős okosórát a hatóságok, miközben ennek csak alig több mint a harmada van használatban raboknál és bűnügyi felügyelet alatt állóknál. Az eszköz pontossága mellett az is kérdés, van-e jogalap távol tartani azokat, akiket veszélyesnek ítéltek a védett személyekre nézve.
15–9-re nyertek a mieink.
Berg Dániel a történtek után betegszabadságra ment, a feladatait magához vonta a II. kerület polgármestere, Őrsi Gergely.