Özönlenek a bankok elleni panaszok

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
Magyar Nemzet

Számos hitelfelvevő tesz panaszt bankja ellen az ombudsmannál: az adósok főként a kamat és a törlesztőrészlet kiszámításának módját és a szerződések felmondásának mikéntjét sérelmezik – írja a kormányközeli Magyar Nemzet egy nappal a bankok tiltakozását kiváltó Orbán-bejelentések után. Az ügyfelek az adósmentő intézkedések végrehajtásakor tapasztalt banki visszásságokat is jelenthetik az országgyűlési biztosnál.

Továbbra is özönlenek az állampolgári jogok országgyűlési biztosának hivatalához a banki hitelfelvevők panaszai – írja a Magyar Nemzet. "Szeptember elejéig nagyjából 140 beadvány érkezett, ami – az eddigi négyezres ügyforgalommal összevetve – jelentősnek nevezhető" – mondta a lapnak az ombudsman pénzügyi kérdésekkel foglalkozó munkatársa.

Hajas Barnabás elmondta: 2008, vagyis a válság kirobbanása óta sokan fordultak a biztoshoz a bankok magatartása miatt. A társadalmi-gazdasági folyamatokat hűen tükrözi, hogy a krízist megelőző időkben azt kifogásolták az emberek: a bank nem adott számukra hitelt.

Manapság ugyanakkor a legtöbb beadvány arról szól, hogy az ügyfél anyagi helyzete megrendült, amit részben vagy egészben a banki, pénzügyi szerződések hátrányos passzusai idézték elő. Panaszaikban a hitelfelvevők legtöbbször a kamat és a törlesztőrészlet kiszámításának módját sérelmezik, míg számos esetben a hitelszerződés felmondásának mikéntjét teszik szóvá.

Hajas Barnabás kiemelte: mind több kifogás érkezik a kölcsönmegállapodások kíséretében aláírt kiegészítő kontraktusok miatt. Sokan ugyanis a hitel felvételekor lakásmegtakarítási, nyugdíjcélú vagy más befektetésbe fogtak, egyesek a kapcsolódó szerződések feltételeit is visszásnak tartják.