Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Japán akár 50 milliárd dollárt is adhat az IMF-nek az adósságválság kezelésére.
Japán azt tervezi, hogy 50 milliárd dollárig terjedő összeget ad a Nemzetközi Valutaalapnak (IMF) arra, hogy az segítséget nyújthasson az európai adósságválság leküzdéséhez - közölte csütörtökön a tokiói pénzügyminisztérium egyik tisztségviselője. Elmondta, hogy a szigetország kormánya egyelőre a folyósítandó összeg pontos nagyságát vizsgálja. A tisztségviselő megerősítette azokat a sajtóértesüléseket, amelyek szerint a japán hozzájárulás legfeljebb 50 milliárd dollár (37,8 milliárd euró) lesz.
A forrás megjegyezte: Japán nem határozza meg a pontos összeget a világ 19 legfejlettebb gazdaságú, illetve vezető feltörekvő országát, valamint az Európai Uniót tömörítő csoport, a G20-ak pénzügyminisztereinek és jegybankelnökeinek február 25-én és 26-án Mexikóban tartandó találkozója előtt. Az Asahi Simbun című lap szerint Tokió a hozzájárulás véglegesítése előtt szeretné látni, más országok mennyi pénzt adnak az IMF-nek.
A valutaalap január 18-án közölte, még 500 milliárd dollárt kellene összegyűjtenie ahhoz, hogy finanszírozni tudja a pénzügyi nehézségekkel küszködő országok hiteligényeit. A kilátásba helyezett 500 milliárd dollárból az európai országok 200 milliárdot adnának össze, a többit egyebek mellett olyan feltörekvő országoktól is várja az IMF, mint Kína, Brazília, India és Oroszország.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Érkezik a magyar fesztiválkultúra történetét feldolgozó dokumentumfilm. Arról, hogy miért és hogyan rendeződik át manapság a hazai fesztiválpiac és hogy szeretnek-e egyáltalán a fiatalok fesztiválozni és sörözni, a rendezővel, Csizmadia Attilával beszélgettünk.
15–9-re nyertek a mieink.