Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Minél gazdagabb és népesebb egy ország, annál több érmet szerzett a londoni olimpián, állapítható meg az adatok végigböngészése után. Ez egyáltalán nem meglepetés, az ugyanakkor igen, hogy ennyire szoros volt ez a viszony. Kivételek azonban akadnak, itt van mindjárt Magyarország, ahol több intézményi és kulturális elem is szerepet játszhatott a jó eredmény elérésében.
A gazdaság mérete is pozitívan járul hozzá az olimpiai éremszerzéshez, a gazdasági fejlettség esetében viszont már sokkal erősebb a két tényező közti összefüggés - írja Madár István a portfolio.hu-n megjelent friss elemzésében. A legfejlettebb országokban az egymillió főre vetített aranyérmek és érmek száma jelentősen nagyobb - Dánia esetében például 1,6 érem jut egymillió főre -, mint a legszegényebb országokban (pl. Ruanda, Nepál, Etiópia), ahonnan a legtöbben kénytelenek voltak érem nélkül távozni Londonból. A tíz legtöbb érmet szerző ország és a világ tíz legnagyobb gazdaságának listája között ugyanakkor komoly egybecsengés van, csak két helyen tér el a két csoport (India és Brazília kiesik, helyettük Ausztrália és Dél-Korea ugrott be).
A gazdaság relatív súlyához képest Magyarország sokkal jobban teljesített, hiszen az átlagosnál jóval kevesebb megtermelt GDP is elég volt nekünk olimpiai éremre. Ez a fajta hatékonyság azonban nem feltétlenül találkozik az általánosan magas gazdasági termelékenységgel - elég, ha például Észak-Korea előkelő helyére gondolunk. A fejlettebb országok közül például Belgium vagy Ausztria csalódhatott, Ukrajna és Fehéroroszország viszont örülhetett, gazdasági lehetőségeikhez képest ők felülteljesítők voltak.
Magyarország szempontjából ugyanakkor intézményi, kulturális elemek is közrejátszhattak a jó eredmények elérésében. Ilyen lehetett például az élsport társadalmi megbecsültsége (a 180 ország kontextusában). Emellett a sporttámogatások összege, a sport körüli intézményrendszer fejlettsége is nagymértékben támogathatta az eredményes olimpiai szereplést. A közhangulat hatása az eredményekre ugyanakkor elég bizonytalan, kutatások azt igazolják, hogy nincs ilyen kapcsolat.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral. A fejlesztők most is abban reménykedtek, hogy az állam kisegíti őket, Peking azonban csalódást keltett. A kínaiak igazi problémáját azonban semmilyen tőkeinjekció nem tudná megoldani.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Ajánló a HVG legfrissebb számából.