Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A lengyel kormány megerősítette, hogy nem tervezi a magánnyugdíjalapok sem részleges, sem teljes államosítását.
Ezúttal a pénzügyminiszter-helyettes beszélt erről. Wojciech Kowalczyk kiemelte, pillanatnyilag az a terv, hogy fokozatosan, a nyugdíjba menetel előtt tíz évvel kezdenék meg az egyes magánmegtakarítások átterelését az állami nyugdíjrendszerbe. Lengyelországban jelenleg folyik az állami alapon és a kötelező magánpénztárakon nyugvó kétpilléres nyugdíjrendszer felülvizsgálata.
Lengyelország 1999-ben vezette be a kétpilléres nyugdíjrendszert. Induláskor a bruttó bér 7,3 százaléka került kötelező jelleggel a magánnyugdíjpénztárakba. Ezt az arányt 2011-ben 2,3 százalékra csökkentették, de az idén 2,8 százalékra emelték.
A fennmaradó közel 5 százalék egy, az állami alap által kezelt számlára kerül, majd 2017-től ez az arány 3,8 százalékra csökken. Az 1999-ben bevezetett nyugdíjreform keretében a nyugdíjjárulékot úgy osztották meg, hogy a járulékköteles jövedelem 12,2 százalékának megfelelő összeg az állami nyugdíjalapnál maradt, és 7,3 százalék került a magánpénztárakhoz.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Még felszólítás sem hangzott el, semmilyen módon nem szankcionálhatók a résztvevők - állítja Horváth Lóránt ügyvéd.
Bekussol, sunyít, mentegeti magát, hazudik, lapul.