szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az Európai Bizottság a jövőben kevesebb pénzt bocsát regionális repülőtér építési projektek rendelkezésére, mivel ahogy Johannes Hahn az EU-Bizottság regionális politikáért felelős biztosa a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung lapnak adott interjúban fogalmazott: "nincs szükségünk több szellem-repülőtérre".

Brüsszel a jövőben minden kormánytól országos közlekedésfejlesztési koncepciót fog bekérni, "nehogy aztán minden zugban megépüljön egy regionális repülőtér is, az azt feleslegessé tévő gyorsforgalmi autóúttal együtt". Németországban legutóbb a 271 millió eurós beruházással megépült és az idén áprilisban a forgalomnak átadott Kassel-Calden került a bírálatok kereszttüzébe alacsony kihasználtsága miatt. 

Európában valóságos szubvenciós licit alakult ki a kis repülőterek üzemeltetésében, ami elsősorban a diszkont légitársaságok malmára hajtja a vizet. Az idén júliusban az Európai Bizottság olyan szabályozási tervezetet mutatott be, ami csak tíz évre engedélyezné a repülőterek üzemeltetésének támogatását, az állami infrastrukturális beruházásoknak pedig a repülőterek nagyságrendje szerint kategorizálva progresszív sávosan szabná meg a felső összeghatárt.

A törvénytervezet 2014-ben kerül a bizottság elé megvitatásra. 

A brüsszeli tervezet nem nevezi meg az érintett repülőtereket, de a rendelkezések elsősorban az évi ötmilliónál kevesebb utast forgalmazó repülőtereket érintenék. A német repülőterek szakmai szervezete az ADV Németországban mintegy 30 ilyen repülőteret tart nyilván, közöttük a Frankfurt-Hahn, Dortmund, Drezda, Friedrichshafen, Saarbrücken és Zweibrücken reptereket.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!