Hozz létre egy linket előfizetéssel nem rendelkező barátaid számára

Két gyógyszercégnek suhintott oda a GVH

Nem az alkalmazási előírás szerint, hanem annak tartalmát meghaladva reklámozta hosszabb ideig a Laboratoires Boiron SA és a Boiron Hungária Kft. az Oscillococcinum elnevezésű terméket, ezért a GVH 10,2, illetve 12,6 millió forintos bírságot rótt ki rájuk.

  • MTI MTI
  • +${remainingCount} szerző
Két gyógyszercégnek suhintott oda a GVH

Jogsértő reklámozás miatt bírságolt meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) két gyógyszeripari céget, a Laboratoires Boiron SA-ra 10,2 millió, a Boiron Hungária Kft.-re 12,6 millió forint bírságot szabtak ki.

Nem az alkalmazási előírás szerint, hanem annak tartalmát meghaladva reklámozta hosszabb ideig a Laboratoires Boiron SA és a Boiron Hungária Kft. az Oscillococcinum elnevezésű terméket. A GVH megítélése szerint a 2011. november 1. és 2013. április 17. között megjelenő reklámok képi megjelenítésével, történetével, illetve szövegezésével a vállalkozások azt az üzenetet közvetítették a fogyasztók felé, hogy a termék szedésével megelőzhető az influenza.

A versenyhivatal közleményében felhívta a figyelmet: az ágazati szabályozás értelmében a gyógyszertárból vény nélkül is kiadható gyógyszer kizárólag az engedélyezett alkalmazási előírás alapján mutatható be. Az alkalmazási előírás szerint a termék az influenzás tünetek - hidegrázás, fájdalom, láz, orrfolyás, köhögés - enyhítésére javallt a vizsgálati tapasztalatok szerint.

A GVH szerint a vállalkozások jelentősen túllépték az előírásban szereplő javaslatokat, amikor a készítmény népszerűsítése során azt sugallták, hogy a termék alkalmas az influenza megelőzésére.

A versenyhivatal az eljárás során azt vizsgálta, hogy a terméket az előírásoknak megfelelően népszerűsítették-e a vállalkozások, a készítmény hatékonyságát nem.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Beszűkült tudatállapot, negatív spirál – a bullyinghoz hasonlít, amit a Coldplay-kivetítőn lebukott igazgató átél

Beszűkült tudatállapot, negatív spirál – a bullyinghoz hasonlít, amit a Coldplay-kivetítőn lebukott igazgató átél

Felvesz a kamera, amikor valami kínos dolgot művelük, majd még fel is kap az internet. A Coldplay-koncerten lebukó vezérigazgató története jól példázza, hogyan változhat meg valakinek egyik napról a másikra az élete a kéretlen nyilvánosság hatására. Milyen nagy lebukásokról tudunk még? Mit tehet az ember, ha lebénítja a jumbo screen, még akkor is, ha nem jár tilosban?