EUDR: szinte mindenkit érint, mégis csak kevesen készültek fel rá
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
A 20-35 év közöttiek hamarosan a vásárlók legerősebb korosztályát alkotják. Megmutatjuk, milyen márkákat keresnek az üzletekben.
Egy amerikai felmérés alapján a Business Insider összeállította azt a 15 ruhamárkát, amelyre a 20-35 év közöttiek leginkább vevők manapság. Bár a rangsorban akad néhány nálunk kevésbé ismert név, a globalizáció bizonyítékaként tele van olyan ismert márkákkal, amelyek Magyarországon is menők – az élen pedig a gigantikus papírforma érvényesül.
A legkedveltebb márkák élmezőnye:
15. Aeropostale
A márka kedveltsége ugyan egyre kopik, de a huszonéves amerikai fiatalok még ragaszkodnak hozzá, tinédzserkori emlékeik miatt.
14. Under Armour
Szintén egy leszállóágban lévő márkának tűnik, amely még tartja magát, de a Nike nagyon erősen ostromolja a piacát.
13. Chanel
A patinás francia világmárka új belépő a rangsorban, az utóbbi évek közösségi médiás kampányai megtették a hatásukat, a ráncfelvarrás sikeresnek tűnik.
12. Levi’s
A márka azon futott fel, hogy a fiatalabb korosztályok a merev öltönytől a lazább ing-farmer irányba mozdultak el. A még fiatalabbak viszont már a sportosabb öltözetet kezdik preferálni, ami nem sok jót ígér a Levi’s-nek.
11. Victoria’s Secret
Ez a márka az amerikai fehérneműpiac 35 százalékát tudja magáénak, többek között a nagyon sikeres reklámkampányainak köszönhetően.
10. Forever 21
Gyorsan cserélődő kollekciók verhetetlen áron – ezzel tör utat magának ez a márka, amely nagyon gyorsan terjeszkedik a tengerentúlon.
9. Ralph Lauren
A közösségi médiás kampányok ezt a márkát is repítik mostanság, a ruhákat világszerte 11 ezer boltban lehet már kapni, a lefedettséggel finoman szólva nincs gondja.
8. Van’s
Beugrik a görkoris cipő? A Van’s valóban ezzel a szubkultúrával indult, aztán hirtelen mindenki más is megszerette.
7. Converse
Tornacipőben munkába járni – ezt kínálja világszerte a Converse. Hiába másolják mindenhol ezerrel az egyszerű és „ősi” designt, csak az igazi Converse az igazi, a cégnél pedig csörög a kassza.
6. JCPenney
Egy áruház, amely Amerikában a sírból hozta vissza magát, de a női vásárlók körében ma újra nagyon kedvelt.
5. Macy’s
A 20-35 éves korosztály az elődjénél kevesebbet költ ruhára, ami a magasabb árfekvésű Macy’s-nek nem jó hír, az üzletlánc azonban sikerrel vette a kanyart a trendibb vonalak felé, és ez kifizetődni látszik.
4. Adidas
A német bázisú világmárka egyedi cipőkkel próbálja becserkészni a fiatalabbakat, és mindent elkövet, hogy hatékonyabbá tegye a gyártását, de egyre nagyobb piacot veszít a Nike-val szemben.
3. Jordan
A Nike-hoz tartozó, Michael Jordan kosárlabda-fenoménről elnevezett külön márka elképesztően sikeres a tengerentúlon.
2. Target
Az „olcsó és dögös” ruhák feltalálója már 20 éve a piacon van, és most is sikerrel alkalmazkodik a fiatalabb generációs igényeihez.
1. Nike
Míg apáik inkább csak a diétára koncentráltak, a 20-35 évesek tudják, hogy mozogni is kell az egészségért. Ha pedig mozogni kell, akkor Nike, legalábbis Amerikában a sportcipők piacának már 62 százalékát ez a márka uralja. A cipőn keresztül pedig sikeresen bekúszott a sportos fiatalok ruhásszekrényébe is.A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
Mit tartalmaz az ajánlás? Mely cégekre vonatkozik? Hogyan védi a vállalkozásokat?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Elindult a Gigabit Magyarország program. Változtak a Nemzeti Bajnokok – Zöld és digitális átállást célzó egyműveletes kombinált Hitelprogram feltételei.
Az orosz területek sérthetetlenségéről az alkotmány rendelkezik, ezért nincs miről beszélni.
Egy magánszemély tett feljelentést a rendőrségen.