Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A legújabb adatok szerint Franciaországban évente 500 millió euró (150 milliárd forint) kárt okoznak a bliccelők. A fővárost övező Ile-de-France régió vezet, itt 370 milliós a tömegközlekedési vállalat bevételkiesése.
Hiába vezetnek be egyre szigorúbb büntetéseket, több ezer eurós bírságra sőt, már akár néhány hónap letöltendő börtönre is ítélhetik a notórius bliccelőt. Egyre több drága technikai eszközt is bevetnek, de a csalók mindig találnak megoldást. A sportosabbak átugorják a jeggyel működtethető, derékmagasságig „hatásos” forgó zárat, vagy a legális utasra „tapadva” lépnek át az automatikusan záródó ajtón – írja a Le Figaro.
A tömegközlekedési szakszervezet most végzett egy közvélemény-kutatást, amely a bliccelés okait próbálta felderíteni. Jean-Pierre Farandou elnök két dologra hívta fel a figyelmet az eredmények elemzése után. A megkérdezettek többsége, 52 százaléka apró csínynek, bocsánatos bűnnek tekinti a bliccelést. A másik tanulság pedig a vezető szerint az, hogy nem a legrosszabb anyagi helyzetben lévők a notórius csalók. 64 százalék szerint a jegyárusító automaták gyakori elromlása az egyik fő ok, hasonló arányban tekintik a megkérdezettek hatástalannak a metróállomások könnyen átugorható forgó zárait.
A megkérdezettek egyharmada szerint egy rövid, egy megállós utazásért nem érdemes jegyet venni, amelyet egyébként túl drágának találnak. Bocsánatos a nagyon siető utas bliccelése is, hiszen nyilván oka van rá. A közlekedési vállat egyik vezetője úgy véli, hogy amíg nem változik a többségi mentalitás, reménytelen a bliccelés elleni harc. További probléma, hogy a lebukottak gyakran hamis adatokat adnak meg, ezért a büntetés de facto behajthatatlan. Pillanatnyilag 200 millió euró után fut a közlekedési vállalat.
Most dolgoznak egy olyan informatikai platformon, amely révén azonnal ellenőrizhető, hogy valós-e a megadott lakcím. Az is igaz, hogy egyelőre még nem mérhető fel a nemrég életbe lépett szigorúbb büntetések elrettentő hatása. Ha valaki 7500 eurós bírságot és két hónap börtönt is kaphat, például bérlethamisításért, tényleg megfontolandó a bliccelés. De valószínűleg a lényeg a lebukás valószínűsége. És ez például egyelőre Párizsban sokkal kisebb, mint mondjuk Budapesten, ahol ellenőrök hadseregét vonultatja föl a BKK a bliccelők ellen. A francia tömegközlekedési vállatok sokkal kevesebb ellenőrt alkalmaznak.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Érkezik a magyar fesztiválkultúra történetét feldolgozó dokumentumfilm. Arról, hogy miért és hogyan rendeződik át manapság a hazai fesztiválpiac és hogy szeretnek-e egyáltalán a fiatalok fesztiválozni és sörözni, a rendezővel, Csizmadia Attilával beszélgettünk.
15–9-re nyertek a mieink.