Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A legújabb adatok szerint Franciaországban évente 500 millió euró (150 milliárd forint) kárt okoznak a bliccelők. A fővárost övező Ile-de-France régió vezet, itt 370 milliós a tömegközlekedési vállalat bevételkiesése.
Hiába vezetnek be egyre szigorúbb büntetéseket, több ezer eurós bírságra sőt, már akár néhány hónap letöltendő börtönre is ítélhetik a notórius bliccelőt. Egyre több drága technikai eszközt is bevetnek, de a csalók mindig találnak megoldást. A sportosabbak átugorják a jeggyel működtethető, derékmagasságig „hatásos” forgó zárat, vagy a legális utasra „tapadva” lépnek át az automatikusan záródó ajtón – írja a Le Figaro.
A tömegközlekedési szakszervezet most végzett egy közvélemény-kutatást, amely a bliccelés okait próbálta felderíteni. Jean-Pierre Farandou elnök két dologra hívta fel a figyelmet az eredmények elemzése után. A megkérdezettek többsége, 52 százaléka apró csínynek, bocsánatos bűnnek tekinti a bliccelést. A másik tanulság pedig a vezető szerint az, hogy nem a legrosszabb anyagi helyzetben lévők a notórius csalók. 64 százalék szerint a jegyárusító automaták gyakori elromlása az egyik fő ok, hasonló arányban tekintik a megkérdezettek hatástalannak a metróállomások könnyen átugorható forgó zárait.
A megkérdezettek egyharmada szerint egy rövid, egy megállós utazásért nem érdemes jegyet venni, amelyet egyébként túl drágának találnak. Bocsánatos a nagyon siető utas bliccelése is, hiszen nyilván oka van rá. A közlekedési vállat egyik vezetője úgy véli, hogy amíg nem változik a többségi mentalitás, reménytelen a bliccelés elleni harc. További probléma, hogy a lebukottak gyakran hamis adatokat adnak meg, ezért a büntetés de facto behajthatatlan. Pillanatnyilag 200 millió euró után fut a közlekedési vállalat.
Most dolgoznak egy olyan informatikai platformon, amely révén azonnal ellenőrizhető, hogy valós-e a megadott lakcím. Az is igaz, hogy egyelőre még nem mérhető fel a nemrég életbe lépett szigorúbb büntetések elrettentő hatása. Ha valaki 7500 eurós bírságot és két hónap börtönt is kaphat, például bérlethamisításért, tényleg megfontolandó a bliccelés. De valószínűleg a lényeg a lebukás valószínűsége. És ez például egyelőre Párizsban sokkal kisebb, mint mondjuk Budapesten, ahol ellenőrök hadseregét vonultatja föl a BKK a bliccelők ellen. A francia tömegközlekedési vállatok sokkal kevesebb ellenőrt alkalmaznak.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Akár nyáron, akár télen fogadják el a költségvetést, az abban leírt számokat szinte heti rendszerességgel írják át, és a fontos gazdasági előrejelzéseket is csak néha-néha sikerül eltalálni. Már most, az év felénél látszik, hogy így lesz ez 2025-ben is.
Mi történhetett valójában a BTR-ekkel?
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
A hivatalosan is az ő nevén lévő 188 milliárd forintnál sokkal több pénze lehet Orbán Viktor vejének a Válasz Online számítása szerint.
A kormányoldal megpróbál egy olyan narratívát költeni a tüntetésről, amelyben logikai gubanc van.
Szombat óta újra fellángoltak a tiltakozások, vasárnap éjjel és hétő hajnalban a tüntetők több helyen barikádokat emeltek.
A HétköznaPI CSAlódások zenekar koncertjéről készült videón is ezzel a skandálással zártak a rajongók.