Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Az amerikai elnök mindenkit büntetne, aki Észak-Koreával üzletel. Köztük van Magyarország is.
Magyarországgal is megszakíthatja a kereskedelmi kapcsolatokat az Egyesült Államok, legalábbis ha Washington beváltja Donald Trump legújabb fenyegetését. Az amerikai elnök a legújabb észak-koreai rakétateszt után azt posztolta a Twitterre: az Egyesült Államok azt fontolgatja, hogy minden olyan országgal megszakítja a kereskedelmet, amely Észak-Koreával üzleti kapcsolatban van.
The United States is considering, in addition to other options, stopping all trade with any country doing business with North Korea.
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) September 3, 2017
Márpedig Magyarország ezek közé tartozik. Az észak-koreai külgazdasági hivatal 2016-os összesítése szerint hazánk rajta van azon a 82 országból álló listán, amely a kereskedelmi partnereket tartalmazza.
Magyarország részesedése persze elenyésző: 2016-ban mindössze 13 ezer dollárnyi kereskedelmet regisztráltak, ami a lista 76. helyéhez volt elegendő. (A KSH más számokat közölt: a statisztikai hivatal szerint 2016-ban 7,5 ezer dollárnyi árut exportáltunk, import pedig nem volt tavaly.)
Igaz, a listán szereplők szinte mindegyikéről elmondható ez. A 6,5 milliárd dolláros forgalom több mint 92 százalékát Kínával bonyolította le a diktatúra. Egy százalék fölé (1,2 százalék) az ázsiai nagyhatalmon kívül Oroszország tornázta külkereskedelmét.
Vagyis az is lehet, hogy Trump vasárnap esti tweetjével megint csak Pekinget akarta fenyegetni – a kijelentés azonban megint félrecsúszott. A BBC elemzésében emlékeztet: Kína nem csak Észak-Korea legnagyobb kereskedelmi partnere, de az Egyesült Államoké is, Kínából 450 milliárd dollár értékű áru áramlik évente az USA-ba, az ellenkező irányba pedig 115 milliárd dollár az export értéke. A bojkott miatt egymillió amerikai veszíthetné el az állását, mellesleg drasztikus áremelkedést is jelentene, ha Kína helyett máshonnan kellene beszerezni az ott olcsón gyártott termékeket. A brit portál cikke szerint azért nem ennyire vészes a helyzet, a kongresszus ugyanis minden bizonnyal megvétózna egy ilyen intézkedést.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Már érthető, miért rendeltek 3000 darab új, kínainak tűnő nyomkövetős okosórát a hatóságok, miközben ennek csak alig több mint a harmada van használatban raboknál és bűnügyi felügyelet alatt állóknál. Az eszköz pontossága mellett az is kérdés, van-e jogalap távol tartani azokat, akiket veszélyesnek ítéltek a védett személyekre nézve.