Vékonyabb műanyag palackokkal tesz a környezetért a Lidl

Így csökkenti a cég a műanyag-felhasználását.

  • MTI MTI
Vékonyabb műanyag palackokkal tesz a környezetért a Lidl

További 210 tonnával csökkenti a műanyag-felhasználását az év végéig a Lidl Magyarország a saját márkás ásványvizek PET-palackjainak súlycsökkentésével, továbbá műanyag csomagolásának visszaszorításával – tájékoztatta az áruházlánc pénteken az MTI-t.

A közleményben kiemelték: az áruházlánc idén júniustól a vastagabb és színnel nyomtatott fólia helyett egy átlátszó, vékonyabb és festékmentes fóliát használ fel minden ásványvizének egységcsomagolására. 

A fejlesztések révén kevesebb fóliára van szükség, továbbá a nyomatlan fólia könnyebben újrahasznosítható, használata által pedig elkerülhetők a víz- és légszennyezést okozó festési folyamatok – ismertették. 

A Lidl 2018-ban jelentette be, hogy 2025-re 20 százalékkal csökkenti a műanyag felhasználását, saját márkás termékei plasztikcsomagolásainak újrahasznosíthatóságát pedig 100 százalékig biztosítani fogja.

Első lépésként tavaly augusztusban a saját márkás energiaitalok papírtálcáiról tüntették el a műanyagot, majd bejelentették, hogy 2019 végéig az áruházlánc megszünteti az egyszer használatos műanyag termékek – a szívószálak, eldobható műanyag poharak, műanyag tányérok és evőeszközök, valamint a műanyag fültisztító pálcikák – értékesítését.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mikor jó egy céges hitelajánlat?

Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.