Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
10,2 százalékkal nőttek márciusban a bérek az egy évvel korábbihoz képest.
Idén márciusban a bruttó átlagkereset 367 200 forint volt, 10,2 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban – közölte a KSH. Az adatot a legalább öt főt foglalkoztató vállalkozásoknál, a költségvetési intézményeknél és a foglalkoztatás szempontjából jelentős nonprofit szervezeteknél mérik.
A nettó átlagkereset a kedvezmények nélkül 244 200 forint, a kedvezményeket is figyelembe véve 251 600 forint volt.
A bruttó és a nettó átlagkeresetek egyaránt 10,2 százalékkal nőttek az előző év azonos időszakához képest. A 3,2 százalékos infláció mellett a reálkereset 7,6 százalékkal emelkedett.
A bruttó átlagkereset az információ és kommunikáció ágban volt a legmagasabb, 632 300 forint, a humán-egészségügyi, szociális ellátás területén pedig a legalacsonyabb, 232 300 forint.
Óriási a nemek közötti szakadék:
a bruttó átlagkereset a teljes munkaidőben alkalmazásban álló férfiak körében 385 100 forintot, míg a nők körében 320 000 forintot ért el.
A bruttó átlagkereset a 25 év alattiak körében 269 500 forint, a 25–54 évesek esetében 366 900 forint, míg az 54 év felettieknél 342 700 forint volt.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Politikusokat, és résztvevőket kérdeztük Tusványoson arról, hogy el tudják-e képzelni, hogy a Fidesz 2026-ban ellenzékbe kerül.
Megnövekedett a forgalom az északi és a déli parton is, az M7-es autópályán ugyancsak torlódásokra kell számítani.
A céljuk, hogy a közterekről eltűnjenek a gyűlöletkeltő politikai hirdetések.