Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Nem védi törvény a 3-as metróvonal felújítására kötött kormányzati támogatási szerződést – írja az Mfor, amelynek kormányközeli forrása szerint korai még azt a kérdést feltenni, magára hagyja-e a kabinet a fővárost.
A lap szerint egyelőre még arra sem kaptak utasítást az illetékesek, hogy bánjanak szigorúbban a főváros uniós projektjeivel Tarlós István főpolgármester választási veresége után. Garancia ugyanakkor nincsen, hiszen minden szerződést fel lehet mondani. A kormány most mindenesetre áttekinti az önkormányzati választások utáni helyzetet – olvasható a cikkben.
Az Mfor emlékeztetett: 1998-ban az első Orbán-kormány is csaknem három héttel az októberi önkormányzati választások után, november 6-án jelentette be, hogy nem kíván részt venni az új, 4-es metróvonal megépítésében. A fővárosi önkormányzat emiatt bírósághoz fordult, amely első és másodfokon is úgy döntött, hogy az adott év áprilisában támogatási szerződés egyoldalúan nem bontható fel. A kormány felülvizsgálati kérelmet adott be, a főváros pedig 100 milliárdos kártérítési pert indított. A perek
a Legfelsőbb Bíróságon értek véget, amely úgy ítélte meg, hogy nem jött létre polgári jogi szerződés, mivel államháztartást érintő kötelezettség csak úgy vállalható, ha erre törvényi felhatalmazást kap a kormány. Ilyen pedig nem volt. S mivel nem jött létre polgári jogi szerződés, nincs is mit teljesítenie az államnak.
A metróépítés folytatásáról végül a főváros csak a 2002-ben megválasztott Medgyessy-kormánnyal tudott megállapodni – ezt már törvénybe is iktatták, ami után Demszkyék megkezdhették a tárgyalásokat az Európai Beruházási Bankkal az építkezéshez szükséges hitelfelvétel részleteiről.
Orbán kirohaszthatja a tömegközlekedést Karácsony alól, ő viszont ledobhatja az atombombát
Karácsony Gergely frissen megválasztott főpolgármester komoly fejlesztéseket tervez a budapesti közösségi közlekedésben, de a kormány segítsége nélkül a jelenlegi színvonalat sem fogja tudni fenntartani. A kormánynak lehetősége van bedönteni a tömegközlekedést, a főpolgármester a közgyűlési többséggel pedig sztrájkba engedheti a szakszervezeteket. A legvalószínűbb, hogy csatározásokkal tarkított, kényszerű együttműködés lesz a következő években.
Karácsony Gergely sem bízhat a törvényi védelemben – magyarázza az Mfor –, a metrótörvényként emlegetett 2015-ös jogszabály ugyanis csak a fejlesztés gyorsítását célozza.
A 2016-ban aláírt szerződést – amely előbb 137,5 milliárd forintban állapította meg a projekt támogatásának összegét, amit később 80 milliárddal emeltek – a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója, Bolla Tibor és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkára, Szalóki Flórián írta alá. Így – olvasható a cikkben – nem csupán törvény nem született a 3-as metró uniós vagy központi forrásból történő támogatásáról, de még a kontraktus is egy szinttel lejjebb helyeződött.
Az Mfor forrásai ugyanakkor rámutattak: a támogatási szerződés felmondása esetén kártérítési perek sora indulhatna a minisztérium, illetve a kormány ellen tekintettel a támogatói jogviszonyra.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
A magyarországi kihalt falvakról szóló sorozat egyik legkülönlegesebb túrája, amolyan Tüskevár-érzés volt, amikor Tiszahalász emlékei után kutattunk.
Pannonhalmán mondta el augusztus 20-i ünnepi beszédét a Tisza Párt elnöke.