MI-ügynök a HR-osztályon: Mire figyeljünk?
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Thatcher asszony forog a sírjában, hiszen egy konzervatív kormány csinálja vissza a privatizációt Nagy-Britanniában. Ráadásul két éven belül ez már a második ilyen eset – írja a Financial Times.
Március elsejétől veszik vissza a Bundesbahn európai vállalkozásától, az Arriva-tól a Northern franchise-t, mert az utazóközönség elveszítette a bizalmát – mondta Grant Shapps közlekedési miniszter a Financial Timesnak.
A tárcavezető szerint nem lesz könnyű sem az utazóközönség bizalmának helyreállítása, sem pedig a pénzügyi egyensúly megteremtése. A legnagyobb gond az elhanyagolt infrastruktúra. A privatizációnak épp az volt a leggyengébb pontja, hogy az új tulajdonosok alig költöttek a karbantartásra, miközben a profit érdekében folyamatosan emelték az árakat. Az eredmény: késések és zsúfoltság, zúgolódó utasok.
A franchise rendszer bevezetésével a brit állam is vállalt ebben szerepet, de vállalásait éppúgy nem teljesítette, mint a magáncégek, melyek túlbecsülték a várható bevételeket és lebecsülték a szükséges kiadásokat. Csakis így pályázhattak ugyanis eredménnyel. Így aztán mindenki csalódott: az utasok, a magán vasút társaságok és maga az állam, mely meg akart szabadulni egy feneketlen hordótól.
A Financial Times felidézi, hogy az East Coast és a ScotRail is befuccsolt. Az előbbit már 2018-ban újra államosították, míg a skót kormány nemrég azt közölte, hogy felbontja a szerződést a magán vasúttársasággal, és három évvel a határidő előtt, 2022-ben visszaveszi a ScotRailt.
A vasút újra fontos lesz, de a finanszírozás megoldatlan
A sors iróniája, hogy a privatizált brit vasutak agóniája épp akkor gyorsul fel, amikor globális trend a visszatérés a repülésről a vonatozásra. Része van ebben a Flygskam kampánynak, melynek arca, Greta Thunberg lelkesen vonatkozik is, mert az kevésbé szennyezi a környezetet, mint a repülés.
De praktikus okok is közrejátszanak hiszen a vasútállomások általában sokkal közelebb vannak a városok centrumához, mint a repülőterek. Amit időben nyerni lehet a repüléssel, az elvész a forgalmi dugókban a repülőtér és a város centruma között.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Az amerikai elnök most kezdi talán megérteni, hogy Vlagyimir Putyin sok mindent akar, de az ukrajnai béke ezek között nem szerepel.
Bár Magyar Péter szerint a Tisza-kormány erősen támaszkodna a hazahozandó uniós támogatásokra, a pártvezető által emlegetett 8 ezermilliárd forint forrás megszerzése biztosan kivitelezhetetlen.
Denisz Smihalt egykori helyettese, Julija Szviridenko válthatja a poszton.
Nina Kutinát négy- és hatéves gyerekeivel együtt egy járőrözés során találták meg.