Megjelent az új készpénztörvény! Milyen kötelezettségekkel kell számolniuk a cégeknek?
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Egy tollvonással elvett a város tömegközlekedésétől 7 milliárd forintot a kormány, miközben a másik kezével meg odatolt 10 milliárdot. Igaz, ebből az állami Volán járműveit cserélhetik le, miközben az önkormányzati közlekedési cég villamosai meg lerohadnak.
Éppen január 31-ig kellett volna a Szegeddel kötött megállapodás szerint utalnia a központi költségvetésből a Modern Városok Programja szerint járó, és támogatói okirattal is megtámogatott 7 milliárd forint első részét a városnak, amikor váratlanul a kormány átcsoportosította a pénzt. A keddi Magyar Közlönyben megjelent, hogy megtoldják az összeget 3 milliárd forinttal, és a teljes szegedi tömegközlekedés környezetbaráttá válhat az ezen a pénzen beszerzett elektromos autóbuszokkal. Az önkormányzat mégsem repes a boldogságtól, aminek a szegedi tömegközlekedés osztottsága az oka.
Szegeden az önkormányzat két céggel szerződött a közszolgáltatásra: egyfelől az önkormányzati tulajdonú közlekedési társasággal, amely a trolibuszokat, a villamosokat üzemelteti, valamint az állami Volán-céggel. Az évekkel ezelőtt a Modern Városok Programban leírtak szerint az önkormányzat rendelkezhetett volna a 7 milliárd forinttal, ennek elköltésére már tervek is készültek. A lerobbant négyes villamos pályáját újították volna meg az összeg egy részéből, valamint újabb trolibuszokat vásároltak volna.
A mostani átcsoportosítással ugyan az állami cég buszparkját kicserélhetik, de ezzel, még ha a szegediek is jól járnak a környezetbarát járművekkel, az önkormányzati cég villamosvonala lepukkant marad, annyira, hogy a beígért pénz nélkül legfeljebb foltozgathatják, időszakonként teljesen leállítva a közlekedést ezeken a vonalakon. Ráadásul, még arról is lemondhat a város, hogy alacsony padlós járműveket vásároljon, mivel a vonal átalakítása nélkül azok ott nem tudnak közlekedni, de az önkormányzati közlekedési társaság a saját buszparkját sem tudja felújítani, hiszen évek óta egyre kevesebb pénzt tol bele az állam a helyi tömegközlekedési cégek finanszírozásába.
A kormányhatározat visszavonásával, és az új, a Volán-buszok lecseréléséről szóló rendelkezéssel lényegében az állam az önkormányzatnak beígért pénzből költ a saját járműparkjára. Ráadásul még ez utóbbi teljesítése is kétséges, erről is éppen most írt a HVG. A lap szerint négy alternatíva is számba vehető az elektromos buszok gyártására, de kizárásos alapon a végén legfeljebb Széles Gábor régi álma, az Ikarus marad, erről viszont egyelőre annyit tudni, hogy összebútoroztak egy kínai céggel, de a villanybuszokat még nem látni.
Nagy Sándor, szegedi fejlesztési alpolgármester szerint egészen egyszerűen spórol a kormány, mivel a Szegeden közlekedő 80-85 Volán-buszt a 10 milliárd forintnál több pénzből lehetséges csak lecserélni, mivel az elektromos buszok számára töltőállomásokat kell építeni. Nagy szerint egy ilyen járműpark működtetéséhez szükséges vastagkábel tervezése is évekbe telik. Mindenesetre most január végén már utalni kellett volna a korábban beígért összeg egy részét Szegednek, így most a helyzet az, hogy nyár közepéig majd az ITM kidolgozza, hogyan is lesz Szegeden villanybuszpark.
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Budapesten is kitart a jó minőség mellett Wolfgang Puck és fia, Byron Lazaroff-Puck – deklaráltan meg is kérik az árát. A világ egyik legismertebb séfje ma is töretlenül aktív a globális étteremhálózatának ügyeiben, de a Spago éttermeket már fiára bízza. Apát és fiát a menü összeállításáról, az öröklés terhéről, egymással való viszonyukról és arról is kérdeztük, milyen kést használnak. Arról is szó esett, hogy miben erősek a budapesti piacok.
Még mindig nem örök, de a most várhatónál hosszabb és egészségesebb életet ígérnek a longevity módszerei.
Karácsony Gergely azt mondta, hogy az övé a politikai, illetve a jogi felelősség és szívesen bíróság elé áll, hogy ott védje meg az igazát.
Sokszor kipróbált eszközökkel, ígéretekkel és kedvezményekkel igyekszik visszacsábítani híveit a választások előtt az Orbán-kormány.
A lyuk beomlott, és maga alá temette a 17 éves Riccardo B.-t.
Az eddigi vizsgálatok szerint mindkét hajtómű üzemanyagszabályozói ki voltak kapcsolva, ami magyarázhatja, miért zuhant le a gép.