Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Több ország vitte volna a gépeket, de nem adtuk, pedig milliárdos üzlet kínálkozott.
Irak 7,5 milliárd forintot adott volna a kecskeméti vadászrepülő-flottáért, az összeg jó részét pedig betette egy lengyel bankba, de az üzletből semmi nem lett – írta a Blikk, amely szerint a folyamatra még az orosz állam is rábólintott.
Nem olyan régen a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. potom 2,8 milliárd forintos indulóáron próbálta meg elárverezni a 19 vadászgépet, de arra egyetlen licitáló sem akadt.
Nem véletlen, hogy senki nem jelentkezett a licitre. Sajnos a leállítás során nem végezték el a vadászrepülők konzerválását, így azok ma a kukába valók”
– mondta a lapnak Papp Csaba, a Borsodi Általános Gépgyár Kft. ügyvezető-tulajdonosa, az az üzletember, aki az orosz állammal kötött szerződése alapján a MiG-29-esek továbbértékesítési jogaival rendelkezett Közép-Európában.
Szerinte nem a flotta megvásárlása kerül sokba, hanem az üzemeltetése. “Amikor ezek a MiG-ek az államadósság fejében Magyarországra kerültek, az értékük 2,5 milliárd dollár (727,1 milliárd forint) volt. A hajtómű felújítása 4 ezer üzemóra elérése után lett volna esedékes, de amikor végleg leparkolták őket a betonra, a legtöbbet használt vadászgép is csak 1756 üzemórát repült. De akadt olyan is, ami csupán 156 órát töltött a levegőben” – mondta.
Papp állította, hogy a gépeket már háromszor is eladhatta volna, ugyanis a leállított flotta felújításának költségét az izraeliek – gépenként 6,5 millió dollárért (1,8 milliárd forint) – finanszírozták volna.
De volt szerződésünk Horvátországgal és Izraellel is, illetve tárgyalásban álltunk Lengyelországgal és Szlovákiával. Egy vagyont dobtunk ki az ablakon azzal, hogy a horvátok hiába vártak a vadászgépeinkre, hiszen ők évi több százmillió forintért lízingelték volna őket. Csak a lengyelek kilenc alkalommal kérték, hogy adjuk el nekik a hajtóműveket, de ez az üzlet is meghiúsult. Hogy ennek mi az oka? A politika volt az egyik”
– mondta Papp Csaba a Blikknek.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.