A hűtők negyedénél talált bajokat a fogyasztóvédelem

Arról tartott egy nagyobb vizsgálatot a fogyasztóvédelem, hogy szabályosan tájékoztatják-e a vásárlókat az energiahatékonyságról. A webshopoknál van igazán sok gond.

  • HVG HVG
A hűtők negyedénél talált bajokat a fogyasztóvédelem

Szabályosan jelzik-e, milyen a hűtők, fagyasztók és bortárolók energiahatékonysága? Erről tartott a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság országos ellenőrzést, és az összes vizsgálat harmadában jogszabálysértést állapított meg. A webáruházakban 63 százalékos volt a kifogásolási arány, a hagyományos boltokban ennél kedvezőbb tapasztalatokat szerzett a hatóság.

A 172 ellenőrzésen összesen 2025, különböző fajtájú terméket ellenőriztek, ezek negyedénél merült fel valamilyen jogsértés. A hagyományos üzletekben szinte minden termék rendelkezett energiacímkével, de az online áruházak esetében a címkék 15 százalékánál hiányzott a megjelenítés.

A termékismertető adatlapokat az online platformok 41 százalékánál nem lehetett elérni. A hatóság annak is utánajárt, hogy a szállítók biztosítják a szükséges dokumentumokat, a webáruházak azok, amelyek ezeket gyakran nem töltik fel.

A reklámokban, szórólapokon, prospektusokban is voltak gondok, ezek 22 százalékánál vagy egyáltalán nem mutatták be az energiahatékonyság adatait, vagy nem megfelelően tették ezt.

A hatóság emlékeztetett: idén júliustól már a háztartási szárítógépeket is kizárólag az új típusú energiacímkével lehet forgalomba hozni. Kötelező bemutatni az energiahatékonysági besorolását, az energiafogyasztást, a zajkibocsátási szintet, valamint az ECO-program kapacitásának és időtartamának adatait. A szabályozás emellett a mosogatógépekre, a mosógépekre, a mosó-szárító gépekre, a hűtőkre, a fényforrásokra és a televíziókra, monitorokra terjed ki.

Képünk illusztráció.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Beszűkült tudatállapot, negatív spirál – a bullyinghoz hasonlít, amit a Coldplay-kivetítőn lebukott igazgató átél

Beszűkült tudatállapot, negatív spirál – a bullyinghoz hasonlít, amit a Coldplay-kivetítőn lebukott igazgató átél

Felvesz a kamera, amikor valami kínos dolgot művelük, majd még fel is kap az internet. A Coldplay-koncerten lebukó vezérigazgató története jól példázza, hogyan változhat meg valakinek egyik napról a másikra az élete a kéretlen nyilvánosság hatására. Milyen nagy lebukásokról tudunk még? Mit tehet az ember, ha lebénítja a jumbo screen, még akkor is, ha nem jár tilosban?