Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Az általuk májusban kirobbantott árháború átrendezte az EV-piacot.
Idén először júliusban csökkentek a BYD eladásai, írja a CNBC. A Komáromban elektromosbusz-gyárat működtető, Szegeden pedig elektromos- és hibridautó-üzemet építő kínai óriásvállalat 377 628 járművet szállított le júniusban, azonban a hetedik hónapban 341 030 egységet adtak el. A friss adatot a tavaly júliusival összevetve közel stagnálásról beszélhetünk. Januárban 296 446 járművet adtak el, azóta stabil volt a növekedés.
A BYD májusban árháborút robbantott ki, amikor 30 százalékkal csökkentette az olcsóbb elektromos- és hibrid modelljei árát, a többi kínai EV-gyártó pedig követte példáját. Olyannyira, hogy a kínai kormánynak kellett felszólítani a gyártókat, hogy fejezzék be az akciózást.
A nagyobb gyártók számai a BYD-hez hasonlóan visszaestek. A Li Auto júliusban éves alapon 39,7%-os visszaeséssel 30 731 járművet értékesített, ez az egyik legmeredekebb visszaesés a kínai elektromosjármű-gyártók között. Júniusban 36 279 darabot adtak el, és már az is csökkenés volt a májusi adathoz képest. A Nio eladásai éves alapon 2,7%-kal csökkentek júliusban, a 21 017 leszállított járművük 24 925-es júniusi adatot követett.
Eközben viszont más brandek folytatták az előretörést. A Xiaomi több mint 30 000 elektromos jármű kiszállítását jelentette be ebben a hónapban, ami növekedést jelent a júniusi 25 000 darabhoz képest – ez a március óta a legerőteljesebb növekedés. Az Xpeng júliusban rekordot jelentő 36 717 egységet szállított le, ami szerény növekedést jelent júniushoz képest, és a kilencedik egymást követő hónap, amikor a szállítások meghaladták a 30 000 járművet.
A BYD hazai terjeszkedésével kapcsolatban a legutóbbi fejlemény az volt, hogy a Reuters úgy értesült: elhalasztják a tömegtermelés beindítását a szegedi gyárban. Ez a magyar kormány szerint fake news volt, és maga a társaság is reagált. Volt egy másik ügyük is: híre ment, hogy környezetvédelmi bírságot kapott a szegedi építkezés, de szerintük nem is.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
A megosztottságra épít a JobbRandi és a BalRandi, amelyet ugyanaz a cég üzemeltet, a háttérben pedig egy visszás társkeresőiről ismerős név sejlik fel.
A próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.