Koronavírus-járvány
Fellélegezhet kicsit a világ, a Covid-19 ugyan nem tűnt el, de nem keseríti meg a mindennapokat. Ám visszatér-e? És mi van a betegség utóhatásaival? Cikksorozatunkban megtalál mindent, ami a koronavírus-járványról tudnia kell.
“Az országok fokozatosan, a küldőországok járványügyi helyzetét szem előtt tartva megnyitják határaikat a turisták előtt, amelynek köszönhetően a nyári időszak megszokott bevételeinek egy kisebb része behozható lehet. Ennek ellenére, amíg mindenki számára elérhető vakcina nem áll rendelkezésre, bizonyos turisztikai termékek visszatérésére a közeljövőben nem lehet számítani,
az utazóknak pedig meg kell tanulniuk alkalmazkodni az új helyzet által megkövetelt biztonsági intézkedésekhez is”
- erről ír a portfolio.hu-n megjelent elemzésében a KPMG igazgatója.
Indra Dániel szerint jön az úgynevezett poszt-COVID időszakra történő átállás, “amiben az egyik legfontosabb kérdés, hogy a válságban kialakult gyakorlatokból mit érdemes hosszabb távon fenntartani”.
(...) Látható, hogy Európa országai, köztük a legnépszerűbb nyári desztinációk is fokozatosan nyitják meg a határaikat a turisták előtt, ami arra enged következtetni, hogy a szállodaipar szereplőinek is sikerült olyan protokollokat kidolgozniuk, amelyek lehetővé teszik nagyobb számú turista fogadását is”.
Indra úgy vélekedik, hogy a poszt-COVID időszak alatt a szállodaiparban nagy valószínűséggel eltűnnek vagy nagyban átalakulnak a shared-experience alapú szolgáltatások, mint az all inclusive ellátás, vagy a svédasztalos étkeztetés. “Előfordulhat, hogy a büféasztalos ellátás marad, de az ételeket a személyzet tagjai szedik tányérra a vendégeknek, így csökkentve a fertőzés lehetőségét. Az is valószínű, hogy a szállodai éttermi menük rövidebbek, egyszerűbbek lesznek”.
Az újraindulás legnagyobb vesztesei kezdetben az étel-ital szolgáltatások lehetnek, itt várhatók a legjelentősebb bevételkiesések és költségcsökkentések Indra szerint. Egy másik fontos témakör, a higiénia még inkább előtérbe kerül majd, és már nem lesz elég azt üzenni, hogy a szálloda tiszta,
azt is hozzá kell tenni, hogy vírusmentes.
A KPMG igazgatója úgy véli, hogy a hangsúly a minél érintésmentesebb vendégélményre fog áthelyeződni. Ezzel együtt elterjedhetnek az újfajta, a kórokozók terjesztését minimálisra csökkentő anyagokból készülő ágyneműk, törölközők, új szobatakarítási protokollokat vezethetnek be, a személyzetnek pedig a maszkhasználat következtében meg kell tanulnia “szemmel mosolyogni”. Olyan idejétmúlttá váló pozíciók is visszatérhetnek, mint a liftkezelő, és új megoldások várhatók a szobaszervíz, valamint a minibárt érintően is.
A teljes elemzést ide kattintva olvashatja.