szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A turizmus komoly veszteségeket szenvedett el az elmúlt hónapokban, amelyek nem múlnak el nyomtalanul - véli Indra Dániel, a KPMG igazgatója.

Koronavírus-járvány
Van-e visszatérés a "normalitáshoz" az oltásoknak köszönhetően? Egyáltalán: mi az "új" normális? Utazunk? Nyaralunk? Bulizunk? Megyünk színházba és koncertre? Mennyire fenyegetőek a vírus különböző mutációi? Kell-e tartanunk negyedik, ötödik vagy sokadik hullámtól? Cikksorozatunkban megtalál mindent, ami a koronavírus-járványról tudnia kell.
Friss cikkek a témában

“Az országok fokozatosan, a küldőországok járványügyi helyzetét szem előtt tartva megnyitják határaikat a turisták előtt, amelynek köszönhetően a nyári időszak megszokott bevételeinek egy kisebb része behozható lehet. Ennek ellenére, amíg mindenki számára elérhető vakcina nem áll rendelkezésre, bizonyos turisztikai termékek visszatérésére a közeljövőben nem lehet számítani,

az utazóknak pedig meg kell tanulniuk alkalmazkodni az új helyzet által megkövetelt biztonsági intézkedésekhez is”

- erről ír a portfolio.hu-n megjelent elemzésében a KPMG igazgatója.

Indra Dániel szerint jön az úgynevezett poszt-COVID időszakra történő átállás, “amiben az egyik legfontosabb kérdés, hogy a válságban kialakult gyakorlatokból mit érdemes hosszabb távon fenntartani”.

(...) Látható, hogy Európa országai, köztük a legnépszerűbb nyári desztinációk is fokozatosan nyitják meg a határaikat a turisták előtt, ami arra enged következtetni, hogy a szállodaipar szereplőinek is sikerült olyan protokollokat kidolgozniuk, amelyek lehetővé teszik nagyobb számú turista fogadását is”.

Indra úgy vélekedik, hogy a poszt-COVID időszak alatt a szállodaiparban nagy valószínűséggel eltűnnek vagy nagyban átalakulnak a shared-experience alapú szolgáltatások, mint az all inclusive ellátás, vagy a svédasztalos étkeztetés. “Előfordulhat, hogy a büféasztalos ellátás marad, de az ételeket a személyzet tagjai szedik tányérra a vendégeknek, így csökkentve a fertőzés lehetőségét. Az is valószínű, hogy a szállodai éttermi menük rövidebbek, egyszerűbbek lesznek”.

Az újraindulás legnagyobb vesztesei kezdetben az étel-ital szolgáltatások lehetnek, itt várhatók a legjelentősebb bevételkiesések és költségcsökkentések Indra szerint. Egy másik fontos témakör, a higiénia még inkább előtérbe kerül majd, és már nem lesz elég azt üzenni, hogy a szálloda tiszta,

azt is hozzá kell tenni, hogy vírusmentes.

A KPMG igazgatója úgy véli, hogy a hangsúly a minél érintésmentesebb vendégélményre fog áthelyeződni. Ezzel együtt elterjedhetnek az újfajta, a kórokozók terjesztését minimálisra csökkentő anyagokból készülő ágyneműk, törölközők, új szobatakarítási protokollokat vezethetnek be, a személyzetnek pedig a maszkhasználat következtében meg kell tanulnia “szemmel mosolyogni”. Olyan idejétmúlttá váló pozíciók is visszatérhetnek, mint a liftkezelő, és új megoldások várhatók a szobaszervíz, valamint a minibárt érintően is.

A teljes elemzést ide kattintva olvashatja.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!