szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A júliusi csúcs után, a nyár utolsó hónapjában mérséklődtek az árak. A bringabarát lakások iránt egyre nagyobb a kereslet.

Idei csúcsot döntött a forgalom a budapesti albérletpiacon augusztusban, a kínálat bővülése miatt ugyanakkor az átlagos bérleti díjak a júliusi 150 ezres csúcsról 147 ezerre mérséklődtek – közölte a Rentingo.com.

A közleményük szerint a felvételi ponthatárok kihirdetése után a felsőoktatásban tanulók is tömegesen jelentek meg a budapesti kiadó lakások piacán, ami július végén látványos bérletidíj-növekedést eredményezett. Miközben a forgalom tovább nőtt, az árak további emelkedését a nyár utolsó hónapjában megállította, hogy bővült a kínálati oldal is. A Rentingo elemzése szerint az újabb kiadó lakások részben annak is köszönhetően jelentek meg, hogy az Airbnb-piacra nem minden tulajdonos tudott vagy akart visszatérni, ők így továbbra is a hosszú távon kiadó lakások kínálatát erősítik.

A júliusi rekord bérletidíj-emelkedést így minimálisan korrigálta a piac: míg egy kiadó lakásért Budapesten átlagosan 150 ezer forintot kellett fizetni július végén, addig augusztus végén ez 147 ezer forintra mérséklődött – írják az elemzésben.

A Rentingo szerint a hosszan elnyúló járványhelyzet miatt markánsan nőtt az igény a bringabarát albérletek iránt: egyre több bérlő számára fontos szempont, hogy a lakáshoz tartozzon olyan helyiség, ahol a biciklit biztonságosan tárolni lehet.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Sztojcsev Iván Ingatlan

Megindult a verseny az albérletkeresők között, és a szelfiző fiatalok diktálják a tempót

Óriásit változott az elmúlt hónapokban az albérletkeresés: az igények leírása már nem elég, szelfi nélkül már szinte nem is érdemes lakást keresni, az albérletes Facebook-csoportokban már lassan annyi az Instagram-fotónak tűnő arckép, mint a lakásokról feltöltött fotó. Bár a bérlőjelöltek helyzete most egészen jó az albérleti piacon, mégis annyi energiabefektetéssel kell az embernek hirdetnie magát egy lakásért, mintha egy munkakereső lenne, aki bombázza a cégeket az önéletrajzával.