Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A BKK azt írja, a gyalogátkelőhelyeket a Blaha Lujza téri zebrák átadásának sikere inspirálta.
Három új akadálymentes gyalogos-átkelőhelyet adtak át a Nyugati térnél – olvasható a BKK közleményében.
Közvetlen összeköttetést kapott a Teréz körút és a Szent István körút között az északi és a déli oldal, valamint a Váci út és a Bajcsy-Zsilinszky út a Szent István körút felőli részen. Az átkelőkkel egyidőben kerékpáros-átvezetések is létesültek.
Szeptember elejétől a Nyugati pályaudvaron zajló felújítások miatt a hozzátartozó aluljáró rész le lett zárva, így csak a csarnokon keresztül tudják elérni a vágányokat. A BKK közleménye szerint az átkelőhelyek segíteni fogják az aluljáró igénybevétele nélküli közlekedést is.
A Nyugati tér a főváros egyik legforgalmasabb csomópontja, a BKK szerint évtizedek után a vak és gyengénlátók, az idősek, a babakocsival közlekedők és a bőrönddel utazók számára is biztonságossá vált.
A közlemény szerint a Nyugati téri átkelőhelyeket többek között a Blaha Lujza téri zebrák pozitív fogadtatása is segítette. A Blaha Lujza térre kihelyezett zebrák, amiket Karácsony Gergely főpolgármester adott át, a kormánymédia szerint csak tovább nehezítették az autósok dolgát. A gyalogátkelőhelyek átadásakor a tér felújítás alatt állt, amit a legtöbb NER lap úgy aposztrofált, a lassú átépítés tökéletes lenyomata Karácsony „teszetosza” politikájának. A zebrák miatt pedig „jóval hosszabb ideig tart a piros az autósoknak”.
Vitézy Dávid volt közlekedésért felelős államtitkár januárban egy, a fővárosi önkormányzatnál dolgozó fejlesztési tanácsadó szavait cáfolva kijelentette: bármit is állítsanak, nem a gyalogosok okozzák a dugót és a légszennyezést, hanem az autósok. Vitézy továbbá arról írt, a Blaha Lujza téri zebrákra szükség van.
A BKK közleménye hozzáteszi, a tavalyi adatokhoz képest 20 százalékkal nőtt a reggeli csúcsórában a gyalogosok száma.zCast - Vitézy Dávid: Ha jó alternatívát csinálunk, az emberek maguktól le fogják tenni az autót
Miért nem lehet Budapesten kezdeni a budapesti autóprobléma megoldását? Hogyan állít használható példát London és Prága a magyar fővárosnak? Ki kéne-e árusítsuk a vágányainkat? Van-e autósüldözés, lehet-e dugódíj? Fenntarthatósági podcastunk évadnyitójában Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár és egykori BKK- és BFK-vezér válaszolt az elmúlt hónapok legégetőbb közlekedési kérdéseire és vetítette előre nemzetközi példákon keresztül, hogy jó szakpolitikával milyen szerepe lehetne a tömegközlekedésnek egy fenntartható jövőben.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.