Tetszett a cikk?

A Magyar Televízió Rt. hétfőn közös megegyezéssel felbontotta a közszolgálati televízió reklámidejének értékesítésére ez év áprilisában kötött szerződéseket.

"A szerződő felek egymással szemben a szerződésből eredően semminemű igényt nem támasztanak, egymással szemben semminemű követelésük nincs" - áll televízió közleményében. Az MTV reklámidejének értékesítése tárgyában április 4-én létrejött szerződésekkel összefüggésben "teljesítés a felek részéről nem történt" - közölte az MTI-vel az intézmény sajtóreferense.
A Magyar Televízió Közalapítvány kuratóriumi elnöksége a múlt csütörtökön rendelt el azonnali hatállyal vizsgálatot, mivel a testület tudomására jutott, hogy a jóváhagyása nélkül Ragáts Imre, a televízió elnöke áprilisban reklámidő-értékesítési szerződést kötött. A Magyar Hírlap és a Magyar Nemzet múlt pénteken közölt értesülése szerint Ragáts Imre az áprilisban kötött szerződésekkel évekre előre értékesítette az MTV reklámidejét három, a Magyar Hírlap szerint "az RTL Klub érdekeltségébe tartozó" médiaügynökségnek. Az újság értesülése szerint annak ellenére 900 millió forint plusz áfa volt a szerződések összege, hogy tavaly több mint egymilliárdos bevétele volt ebből a forrásból az MTV kereskedelmi osztályának. A közlést az RTL Klub még a nap folyamán határozottan cáfolta.
Pénteki rendkívüli ülésén a kuratóriumi elnökség állásfoglalásában hangsúlyozta: érvénytelennek tartja ezeket a szerződéseket. A grémium az MTV Rt. felügyelő bizottságát kérte fel, hogy november 6-ig folytasson vizsgálatot az ügyben "az egységes álláspont megteremtése érdekében", továbbá "az érvénytelen szerződések megkötésével kapcsolatos felelősség mértékének megállapítására vonatkozóan". (MTI)
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!