szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Februártól a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) honlapján nyilvánosságra hozzák a fogyasztóvédők által határozatban elmarasztalt budapesti cégek nevét - közölte Baranovszky György, a FEOSZ ügyvezető elnöke.

A fogyasztókkal szemben, elsősorban a minőségi kifogások intézése során, jogszabályba ütköző magatartást tanúsító cégek, kereskedők nevét, valamint a velük szemben felmerült panaszokat tesszük közzé a FEOSZ honlapján - hangsúlyozta Baranovszky György, aki egyben a fogyasztóvédelmi ügyekben alternatív vitarendező fórumként működő Budapesti Békéltető Testület (BBT) elnöke is.    

Eddig a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) honlapján lehetett megtalálni az érintett gazdasági társaságok nevét, februártól a lista a www.feosz.hu honlapján is elérhető lesz - hangsúlyozta Baranovszky.

Az elnök szerint a fogyasztók kiszolgáltatott helyzetben vannak, az információk áramlása akadályokba ütközik, így a megyei fogyasztóvédelmi hatóságok honlapján még mindig nem találhatók meg a fogyasztóvédők által határozatban elmarasztalt cégekről szóló információk.

Az elmúlt években jelentősen nőtt a panaszos ügyek száma, míg 2002-ben 211 panasz érkezett a Budapesti Békéltető Testülethez, addig 2005-ben már közel hétszáz üggyel foglalkoztak. A panaszok közel kétharmada (434) ügydöntő határozattal fejeződött be, az ügyek felében a fogyasztók számára kielégítő megoldás született - mondta Baranovszky György.

Amennyiben a döntés egyezséggel vagy kötelezéssel zárul a határozat ugyanolyan erővel bír, mint egy jogerős bírósági ítélet. Ajánlás esetén, ha a gazdálkodó szervezet nem teljesíti a határozatban leírtakat, a cég neve nyilvánosságra kerül. Múlt évben közel 180 esetben fordultak a nyilvánossághoz.

Horváth György, a Budapesti Békéltető Testület (BBT) elnökhelyettese a panaszok okait elemezve elmondta: különösen az építőipari szolgáltatásokra, ezen belül a nyílászárók beépítésére, illetve az új épületekkel kapcsolatos szavatossági problémákra, a pénzügyi, biztosítási szolgáltatásokra, egyes műszaki cikkek javítására érkezett jelentős számú panasz. 

A testülethez benyújtott ügyek egyharmada a termékek szavatosságával volt kapcsolatos, a legtöbben a márkás sportcipők nem megfelelő minősége miatt reklamáltak - fűzte hozzá Horváth György.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Itthon

Fogyasztóvédelem a Balatonon: 7 milliós bírság

Az idei idegenforgalmi szezonban augusztus elejéig a Balaton északi partján összesen 240 ellenőrzést tartott a Veszprém Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség, s a kiszabott bírság összege eléri a hétmillió forintot.

hvg.hu Gazdaság

Az új lakások leggyakoribb hibái

Sokan panaszkodnak az új építésű lakások, házak rossz minőségére. Vannak azonban olyan hibák, jellegzetes hiányosságok, amelyek gyakoriak, és a vevőjelölt még megfelelő időben kiszúrhatja őket. Segítünk nekik.