Áramszünet volt a vasúti baleset előtt

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI

Áramszünet miatt nem működtek a jelző- és biztosítóberendezések, de emberi mulasztás is szerepet játszhatott az Almásfüzitő és Komárom között történt vasúti balesetben, amelyben a személyvonat mozdonyvezetője életét vesztette.

A Fidesz Kókát hiányolja
Fónagy János elfogadhatatlannak tartja, hogy Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter még nem szólalt meg a baleset ügyében. A Fidesz szakpolitikusa szerint a szakminiszter általában azonnal a helyszínre utazik, vagy legalábbis nyilatkozatot tesz az ügyben. Az ellenzéki honatya úgy véli, Kóka nem viselkedik felelős közlekedési miniszterként, cinikus, illetve érdektelen, és mióta ringbe szállt az SZDSZ elnöki posztjáért, egyre távolabb kerültek tőle a szakmai feladatok.
A kedd esti balesetet megelőzően már egy órája áramszünet volt, ezért nem működtek a jelző- és biztosítóberendezések – mondta Kavalecz Imre, a MÁV szóvivője. A biztonsági szabályzat szerint ilyenkor a vonatok csak csökkentett sebességgel haladhatnak. "A személyvonat esetében ez nem történt meg, valószínűleg ezért ütközött hátulról a tehervonatnak" – tette hozzá Kavalecz.

A helyszínen várhatóan a kora délutáni órákra egy vágányon helyreállítják a forgalmat, ekkor már a Bécs–Budapest vonalon a vonatoknak nem kell Székesfehérvár felé kerülővel közlekedniük.

Az ütközés következtében a személyvonat mozdonya szétszakadt, a teherszerelvény három kocsija kisiklott, ebből kettő keresztbefordult, így elzárta mindkét vágányt. A műszaki mentésen egész éjjel dolgoztak. Az ütközésben meghalt a személyvonat mozdonyvezetője, a vonaton utazók közül néhányan könnyebb sérüléseket szenvedtek. A baleset körülményeit a rendőrség és a MÁV szakértők bevonásával vizsgálja.