szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A kínai Zero Square Robotics speciális robotja, a H1 a szűk szállodai terekben is képes könnyen mozogni, és olyan feladatokat végez el, ami eddig az ember munkája volt.

Sokan aggódnak amiatt, hogy a jövőben a technológia elveszi majd a munkájukat. A szellemi munkát végzők esetében a mesterséges intelligencia jelentheti a fenyegetést, míg a fizikai munkát végzők számára a robotok alkalmazása jelentheti ugyanezt. Utóbbira most épp Kínából érkezett egy példa.

Az Interesting Engineering beszámolója szerint a Zerith H1 nevű robotot kifejezetten a szállodák takarítására tervezték. A gép gyakorlatilag bármit el tud végezni a zuhanyzók, WC-k és mosdók tisztításától a szobák porszívózásán át a pipereholmik feltöltéséig. A gépet a mesterséges intelligencia vezérli, és megoldást kínál egy olyan iparágban, amelyet a munkaerőhiány és a növekvő üzemeltetési költségek jellemeznek.

A gépet egy rugalmas, univerzális platformra tervezték meg, ami kerekeken gurul, a magassága pedig állítható. A szerkezet zökkenőmentesen mozog a szűk szállodai folyosókon, és a szobák különböző elrendezése sem okoz neki komolyabb kihívást.

Zerith零次方发布轮式人形机器人Zerith-H1及操作模型Zerith-V0,专注类家庭服务场景商业化落地!

产品定位:推出轮式人形机器人Zerith-H1(Home1)及垂直场景操作基础模型Zerith-V0,专注酒店、餐厅等类家庭服务场景,提供任务聚焦、交互轻量化的智能解决方案。 场景策略:采用”垂直场景切入-家庭场景延伸”路径,优先选择酒店清洁、餐厅备餐等流程明确的场景,降低技术复杂度,快速验证商业闭环。 技术验证:借鉴自动驾驶”锁定场景-泛化背景”模式,通过定义清晰任务边界(如布草整理)突破物体与背景泛化瓶颈,利用真实试错数据加速模型迭代。 模型创新:Zerith-V0采用”认知-行为”双系统架构,以物体为中心构建空间表征,分层处理操作知识(视频数据学习)与行为基元(场景动作优化),提升任务专注力与泛化能力。 长期目标:通过垂直场景数据积累推动技术迭代,逐步扩展至家庭等复杂场景,加速L2级机器人规模化应用与AGI落地。 Zerith (零次方) introduces the Zerith-H1, a wheeled humanoid service robot with its Zerith-V0 foundational model. It’s designed for “class-family” scenarios like hotels/restaurants, a smart move to gather data & refine tech before tackling home deployment. The Zerith-V0 uses a unique “cognition-behavior” dual-system for principled, intelligent operations.

Ahogy a fenti videóban is látható, a robot egészen könnyen közlekedik a szobában, porszívózik, a szemetet pedig a kukába dobja minden emberi beavatkozás nélkül.

A lap megjegyzi: míg az olyan cégek, mint például a Tesla a hétköznapi életben akar segítséget nyújtani a robotjával – Optimussal –, addig a kínai Zero Square Robotics olyan kritikus területen alkalmazná az egységet, ami komoly nehézségekkel küzd az emberi erőforrás alkalmazása terén. A szállodák egyedi kihívást jelentenek a robotok számára, beleértve a zsúfolt, az egymástól eltérő tereket, a különböző felületeket, emellett pedig precíz, ismétlődő feladatokat kell magas színvonalon elvégezni. A H1 alkotói szerint a robotot úgy tervezték, hogy közvetlenül megfeleljen ezeknek az igényeknek.

A Zero Square Robotics a jövőben másfajta feladatokat is rábízna a gépre. Ha például egy törölközőt kér valaki a szobájába, akkor azt azonnal kiszállítja, vagy egyből el kezd pakolni a szobában, amint érzékeli, hogy a vendég távozott.

A vállalat szerint a robotot nem az ember helyettesítésére, hanem az emberi erőforrás támogatására készítette, de nem nehéz elképzelni, hogy egy idő után leváltaná a jelenlegi személyzetet a gép.

A vállalat több mint 500 humanoid robot leszállítását tervezi idén, a szolgáltatási, oktatási, szórakoztató és kiállítási szektorok szereplői számára.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!