szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az április 1-től bevezetendő útdíj szedésének kiterjesztését kéri a szaktárcától a 3,5 tonnánál nehezebb teherautók üzemeltetőire a Levegő Munkacsoport és a Magyar Önkormányzatok Szövetsége - áll a két szervezet közös közleményében.

A dokumentumról Fábián Zsolt, az önkormányzatok szövetségének főtitkára elmondta, hogy a kormány határozata szerint a díjszedés az autópályákat elkerülő kiegészítő utakra terjed ki, ezzel szemben a civil szervezetek a fizetési kötelezettséget az autópályákkal párhuzamosan futó, a településeken áthaladó elkerülő utakra is kiterjesztenék. Álláspontjuk szerint ugyanis ily módon jobban elérhető, hogy a nagy teherkocsi-forgalom visszaterelődjön az autópályákra, csökkentve ezáltal az érintett városok, községek átmenő forgalmát.

A Levegő Munkacsoport a települések belső útjaira is kiterjesztené a teherkocsik díjfizetési kötelezettséget. Az önkormányzatok szövetsége e kérdést megfontolandónak tartja - jegyezte meg a főtitkár. Ugyanakkor a szövetség el szeretné érni, hogy az így beszedett pénzek egy része az önkormányzatok kasszáját gyarapítsa, s ebből a keretből is lehetne finanszírozni a helyi közlekedés feltételeinek javítását, az utak karbantartását. A belső utakra nehezedő forgalom ugyanis aránytalan megterhelést jelent az eredetileg kisebb súlyú autókra tervezett aszfaltfelületre, gyakran károsodnak a környékbeli házak és a környezet - utalt rá. A folyamatosan bevezetendő elektronikus díjszedő rendszert már e szempontok, javaslatok figyelembe vételével lenne célszerű kialakítani - mint ahogy azt a közlekedési tárcának eljuttatott közlemény is megfogalmazza - hívta fel rá a figyelmet Fábián Zsolt.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Útdíjat követelnek a tiltakozók

Útdíj bevezetését követelik a 86-os főút kamionforgalmának mielőbbi csökkentése érdekében tizenkét település lakói. Képviselőik szombaton egyszerre négy irányból lassították a forgalmat, félpályás útlezárással a 86-os és 84-es főutak körforgalmú kereszteződésétől néhány méterre.

automenedzser.hu Autó

Jó lesz-e útdíjat szedni a budapesti belvárosban?

A budapesti belváros fuldoklik a közlekedési dugóktól. Ma már ezer lakosra 360 autó jut, s ehhez jönnek az agglomerációban élők rendszeresen behajtó autói. Egyes vélemények szerint a forgalom gyorsítása és a tömegközlekedés fejlesztése hozhat enyhülést. Mások viszont úgy vélik, hogy más nagyvárosokhoz hasonlóan útdíjat kell szedni a város legbelső részbe behajtó autósoktól.

MTI Itthon

Útdíjat rónának ki a kamionokra a főutakon

A sztrádákról az autóutakra és az országos főutakra is kiterjesztené az útdíjat jövő év április elsejétől a 12 tonna feletti teher-gépjárműveknél a kormány - mondta Bozzay Erika, a Gazdaság és Közlekedési Minisztérium főosztályvezetője egy pénteki tanácskozáson Budapesten.