szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Fidesz főpolgármester-jelöltje megegyezésre törekedne a metrószerelvényeket gyártó Alstom céggel, "de ennek határai vannak".

A politikus kedden a Magyar Televízió Ma reggel című műsorában azt mondta, hogy "első nekifutásra" mindenkivel megegyezésre törekszik, így a francia gyártóval is. Hozzátette ugyanakkor, hogy ki kell vizsgálni, miért kötöttek olyan szerződést, amelyben 30 milliárdos előleget adtak a cégnek. Ezzel kapcsolatban közölte azt is: egyelőre nem tudni, hogy milyen következményei lennének annak, ha felbontanák a céggel kötött szerződést. Tarlós István nem tartja kizártnak, hogy 2015 előtt nem áll üzembe a 4-es metró Budapesten.

A BKV helyzetével kapcsolatban kifejtette: azért kell garanciák mellett a buszközlekedés egy részét kiszervezni, mert a BKV nincs abban a helyzetben, hogy a szükséges ezer autóbuszt megvegyék. Felhívta a figyelmet arra: ez azt jelenti, hogy a cégnek kevesebb új buszt kell vennie, nem pedig azt, hogy kevesebb buszsofőrre van szükség. A buszvezetők érdekeit senki sem veszélyezteti - hangsúlyozta.

Tarlós István hétfőn a FigyelőNetnek azt mondta, átcsoportosítaná a "karcsúsított" BKV feladatait, a 4-es metrót kivenné a BKV keretei közül és kiszervezné a buszközlekedés jelentős részét. Hozzátette ugyanakkor, hogy privatizálni nem akarja a közlekedési vállalatot.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Tarlósék dönthetnek az Alstom-ügyben

Az októberben felálló új Fővárosi Közgyűlés dönthet az Alstom-metrókocsik ügyéről, miután a csütörtöki közgyűlésen nem hoztak döntést arról, felbontják-e a francia gyártóval a szerződést.

MTI Itthon

Alstom: nem a cég készítette a szerződést

Nem az Alstom Transport készítette az új metrószerelvények beszerzéséről szóló szerződést, így a vis maior feltételek sem köthetők hozzá - reagált a francia cég az MTI-nek a Népszabadság csütörtöki számában megjelentekre.