Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"427567a2-aa11-46d4-b45e-93080ecfeced","c_author":"Balla István, Lakos Gábor ","category":"360","description":"Az 1960-as, 70-es években még több százan laktak a belső-somogyi Kakpusztán, volt itt iskola, művelődési ház, kocsma, fűrésztelep, és még focipálya is saját csapattal. Mára azonban a természet teljesen visszahódította magának a területet. Egy Kakpusztán felnőtt tanúval és a hely történetét könyvben is feldolgozó hagyományőrzővel jártuk be a környéket.","shortLead":"Az 1960-as, 70-es években még több százan laktak a belső-somogyi Kakpusztán, volt itt iskola, művelődési ház, kocsma...","id":"20250609_Kakpuszta-Kihalt-falvak-6","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/427567a2-aa11-46d4-b45e-93080ecfeced.jpg","index":0,"item":"fbe08b33-3aed-47f8-b275-2a6f2bb6c2de","keywords":null,"link":"/360/20250609_Kakpuszta-Kihalt-falvak-6","timestamp":"2025. június. 09. 20:00","title":"„Sokszor elsírom magam, ha kijövök ide” – A könyörtelen erdő az úr a nemrég még félezres Kakpusztán – Kihalt falvaink 6.","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ab364eb5-5d3a-4db7-944f-6230830efbcd","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Két járattal is probléma volt.","shortLead":"Két járattal is probléma volt.","id":"20250609_A-debreceni-repteren-sem-volt-zokkenomentes-a-hosszu-hetvege","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ab364eb5-5d3a-4db7-944f-6230830efbcd.jpg","index":0,"item":"cb46bb28-039f-4626-9325-822aace62e7d","keywords":null,"link":"/itthon/20250609_A-debreceni-repteren-sem-volt-zokkenomentes-a-hosszu-hetvege","timestamp":"2025. június. 09. 18:28","title":"A debreceni reptéren sem volt zökkenőmentes a hosszú hétvége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e0c99df3-9dc0-4cf3-acce-53a60752aa25","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Jó része azonban az államhoz kerül.","shortLead":"Jó része azonban az államhoz kerül.","id":"20250610_dohanyipar-szereplok-bevetel-profit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e0c99df3-9dc0-4cf3-acce-53a60752aa25.jpg","index":0,"item":"bf275a67-c7e8-40ed-96dd-179f25c3a781","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250610_dohanyipar-szereplok-bevetel-profit","timestamp":"2025. június. 10. 18:02","title":"Ezer milliárd forintnál is több forog a hazai dohányiparban, Lázár holdudvarának legnagyobb örömére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c19717b3-4f10-46f2-bd86-8740dd1de1c4","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A fővárosi képviselő korábban arról posztolt, a vállalat Lázár János utasítására trükközik a sokat késő vonatokkal.","shortLead":"A fővárosi képviselő korábban arról posztolt, a vállalat Lázár János utasítására trükközik a sokat késő vonatokkal.","id":"20250609_A-MAV-szerint-Vitezy-David-hazudik","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c19717b3-4f10-46f2-bd86-8740dd1de1c4.jpg","index":0,"item":"50dc1975-d98b-4e66-8eb7-79efea59c4a3","keywords":null,"link":"/itthon/20250609_A-MAV-szerint-Vitezy-David-hazudik","timestamp":"2025. június. 09. 16:47","title":"A MÁV szerint Vitézy Dávid hazudik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"550e821f-4032-42e1-a3a7-96db2ad11814","c_author":"Ki Mit Tube ","category":"brandcontent","description":"„Mondj valamit a világról, a saját korosztályodról!” Ez lehet a siker kulcsa a Ki Mit Tube-on a műsor producere szerint. 10 év után, a One Magyarország támogatásával tér vissza a harmadik évadával az online videós tehetségkutató, egy még inkább digitalizált világba. Rubin Kristóf elmondta, a műsor nem csak a versenyzőknek, a készítőinek is kihívás: hogyan lehet a napi 20-50 videóból kiválasztani azokat, amelyekből a fiatal generáció számára érdekes történetet lehet elmesélni.","shortLead":"„Mondj valamit a világról, a saját korosztályodról!” Ez lehet a siker kulcsa a Ki Mit Tube-on a műsor producere...","id":"20250508_4iG_Ki_Mit_Tube_tehetsegkutato_Rubin_Kristof","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/550e821f-4032-42e1-a3a7-96db2ad11814.jpg","index":0,"item":"9c7fbad4-e9b8-4d90-8450-a82136e4f8eb","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250508_4iG_Ki_Mit_Tube_tehetsegkutato_Rubin_Kristof","timestamp":"2025. június. 09. 19:30","title":"Visszatért egy rég nem látott tehetségkutató","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f8b57267-af6f-4ab0-a82c-ee7ef3a69f81","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Év elején jelentős átalakuláson esett át a Facebook, valamint a Meta több platformja. Most kiderült, milyen változást jelenthet ez a gyakorlatban.","shortLead":"Év elején jelentős átalakuláson esett át a Facebook, valamint a Meta több platformja. Most kiderült, milyen változást...","id":"20250610_meta-facebook-moderacio-iranyelvek-valtoztatas-eroszakos-tartalmak-jelentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f8b57267-af6f-4ab0-a82c-ee7ef3a69f81.jpg","index":0,"item":"6358fbf1-2e4c-4a8d-ac1a-88d8ec3e626a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250610_meta-facebook-moderacio-iranyelvek-valtoztatas-eroszakos-tartalmak-jelentes","timestamp":"2025. június. 10. 16:03","title":"Kilőtt az erőszak a Facebookon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f1b9b272-9a85-47f1-bcf6-48f5c16b7616","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Extravagáns lámpákkal, csökkentett légellenállással, nagyobb hatótávval és modernizált technikával támad a tágas utas- és csomagterű Tesla Model Y legfrissebb változata, melyet alapos tesztnek vetettünk alá.","shortLead":"Extravagáns lámpákkal, csökkentett légellenállással, nagyobb hatótávval és modernizált technikával támad a tágas utas...","id":"20250609_magyarorszag-legkelendobb-villanyautoja-cybertekintetu-uj-tesla-model-y-juniper-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f1b9b272-9a85-47f1-bcf6-48f5c16b7616.jpg","index":0,"item":"0ba98660-7cd8-452d-bb73-86fe8bcae25f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250609_magyarorszag-legkelendobb-villanyautoja-cybertekintetu-uj-tesla-model-y-juniper-teszt-velemeny","timestamp":"2025. június. 09. 07:59","title":"Teszten Magyarország legkelendőbb villanyautója, a cybertekintetű legfrissebb Tesla Model Y","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"92a8807a-4bcb-44c1-8034-b1805aba8af0","c_author":"Illényi Balázs","category":"360","description":"A konfliktusokkal terhelt jelenlegi orosz–ukrán hadifogolycseréhez képest jóval több bizalmatlansággal és huzakodással zajlott száz éve az első csereügylet a magyar és a szovjet hatóságok között. A foglyokat a magyar kommunisták túszként használták elvtársaik kiszabadításához. ","shortLead":"A konfliktusokkal terhelt jelenlegi orosz–ukrán hadifogolycseréhez képest jóval több bizalmatlansággal és huzakodással...","id":"20250609_hvg-atleptek-minden-hatart-hadifogolycsere-tuszdrama-rakosi-jungerth-oroszorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/92a8807a-4bcb-44c1-8034-b1805aba8af0.jpg","index":0,"item":"62c0108d-2b3f-4b74-82f5-d38daeeb82f5","keywords":null,"link":"/360/20250609_hvg-atleptek-minden-hatart-hadifogolycsere-tuszdrama-rakosi-jungerth-oroszorszag","timestamp":"2025. június. 09. 14:30","title":"Taktikázások és elakadások: miért tartott öt évig az Oroszországban rekedt magyar hadifoglyok kiszabadítása az I. világháború után?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A III. kerületi önkormányzat szükségesnek tartja a fővárosi kötöttpályás közlekedés fejlesztését.
Az önkormányzat keddi, az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a projekt a személygépjármű-forgalommal szemben növelné a közösségi közlekedés vonzerejét, a 17-es villamosvonal felújítása pedig az újlaki városrehabilitáció számára ugyancsak rendkívül fontos. Mint írták, a 19-es és a 41-es villamos is Óbudáig közlekedne, ezzel létrejönne az észak-déli közlekedési tengely, amely a III. kerületben élők utazását jelentős mértékben könnyebbé, kényelmesebbé tenné. Óbuda-Békásmegyer kész megadni minden segítséget a vita mielőbbi rendezése érdekében - közölte az önkormányzat.
A budai villamosvonalakat összekötő projekt mintegy 6 milliárd forintba kerülne. Az összeg jelentős részét, 5 milliárd forintot az európai Unió finanszírozná, amennyiben azonban a II. kerület március 31-ig nem adja ki az építkezéshez szükséges hozzájárulásokat, akkor elvész a támogatás.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) múlt héten közölte, hogy a II. kerület továbbra sem adta meg hozzájárulását az építési engedélyhez, és a kerület nem válaszol a megkeresésekre. A városrész vezetése erre úgy reagált, hogy minden megkeresésre válaszoltak, szakmai kifogásaik pedig nem változtak, de nem sorolták fel azok mibenlétét. Az MTI ezzel kapcsolatban kedden kereste Láng Zsolt (Fidesz) polgármestert, aki mindeddig nem válaszolt a megkeresésre.
György István (Fidesz) városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes hétfőn, sajtótájékoztatón azt mondta: a projekt akadályoztatása nem csak Budának, de egész Budapestnek káros. A Magyar Hírlap hétfői számában Láng Zsolt ezzel szemben azt mondta: nem csak a kerület, de egész Buda számára évtizedekre káros lehet az elképzelés, ezért nem támogatják azt.
"...nem igaz, hogy támogatási pénzt veszítünk el, hiszen a jelenlegi, jóval nagyobb keret 2013-ig bármilyen közösségi közlekedési fejlesztést célzó projekt rendelkezésre áll" - nyilatkozta a lapnak Láng Zsolt. "...minden egyeztetésen ott voltunk, és érdemi módosítási javaslatokat fogalmaztunk meg" - mondta arra a kérdésre, hogy miért nem teszi meg a villamosok nyomvonalára vonatkozó javaslatait. A polgármester hangsúlyozta, hogy a helyi képviselő-testület egyhangú döntést hozott a kérdéssel kapcsolatban, de azt a beruházó 2009 óta nem hajlandó figyelembe venni.
Láng Zsolt szerint önmagáért beszél, hogy az eredeti Hagyó-terveken gyakorlatilag semmilyen változtatás nem történt a mai napig. "A megalapozó hatástanulmányt, amelyre a főváros folyamatosan hivatkozik, a rendőrség vizsgálja, mégpedig az elszámoltatási kormánybiztos bejelentésére" - jegyezte meg a lapnak nyilatkozó polgármester.
A budai fonódó villamosprojekt első ütemében a 17-es villamos jelenlegi vonala déli irányban két helyen kapcsolódna a meglévő hálózathoz. A Török utcán, illetve a Frankel Leó utcán át a Moszkva tér felé, a Bem rakparton keresztül pedig a Batthyány téri vonallal adná meg az összeköttetést. A projekt keretében összekapcsolódó villamoshálózaton a 61-es járat Óbudáról a Bécsi út - Frankel Leó utca - Margit körút - Moszkva tér - Alkotás utca - Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedne a jövőben. A 19-es villamos a Bécsi út - Frankel Leó utca - Bem rakpart - Szent Gellért tér - Kelenföldi pályaudvar útvonalon, a 41-es villamos pedig a Bécsi út - Frankel Leó utca - Bem rakpart - Szent Gellért tér - Fehérvári út - Kamaraerdő útvonalon járna.
A Fradi első embere több ízben is élesen kritizálta az MLSZ magyarosítást ösztönző változtatásait, amelynek Orbán volt az ötletgazdája, majd szakított a miniszterelnök kedvenc újságjával is.