Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c702f668-556d-441c-8ffd-f34478f167d1","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A hatóságok 15 napon belül elkapták az elkövetőket, akik több tíz milliós kárt okoztak az idős nőnek.","shortLead":"A hatóságok 15 napon belül elkapták az elkövetőket, akik több tíz milliós kárt okoztak az idős nőnek.","id":"20250514_csalo-obuda-rendorseg-fogva-tartas-eltunes-lopas-budapest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c702f668-556d-441c-8ffd-f34478f167d1.jpg","index":0,"item":"1cb37473-2c44-4c9d-a424-846b0a5f53c0","keywords":null,"link":"/itthon/20250514_csalo-obuda-rendorseg-fogva-tartas-eltunes-lopas-budapest","timestamp":"2025. május. 14. 13:30","title":"Fogva tartottak egy 89 éves nőt, majd eladták az óbudai lakását, most a rendőröknek magyarázkodhatnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4e03adf3-a62e-4a1d-96f4-20cf30555e6f","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Polgárosultabb, nemzetibb és liberálisabb volt az arisztokrácia, mint korábban gondolták, viszont a Horthy-kor bűne, hogy túlélte önmagát a középkorias elit – erről beszélgettünk új könyvük kapcsán Gyáni Gábor és Szilágyi Adrienn történészekkel.","shortLead":"Polgárosultabb, nemzetibb és liberálisabb volt az arisztokrácia, mint korábban gondolták, viszont a Horthy-kor bűne...","id":"20250513_hvg-gyani-gabor-szilagyi-adrienn-magyar-arisztokracia-tortenete-tekintelyuralom-fenyuzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4e03adf3-a62e-4a1d-96f4-20cf30555e6f.jpg","index":0,"item":"b76e3ff5-9d0f-4f10-91ed-bd1469c7b279","keywords":null,"link":"/360/20250513_hvg-gyani-gabor-szilagyi-adrienn-magyar-arisztokracia-tortenete-tekintelyuralom-fenyuzes","timestamp":"2025. május. 13. 17:40","title":"„A mai elit és a volt arisztokraták közt a fő különbség, hogy utóbbiaknak kegyúrként gondoskodniuk kellett az uradalom népéről”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3bf45ab7-bedf-4b67-9e8d-8887edbc4974","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A második világháború alatt hosszú időbe telt, a jelenlegi technológia segítségével azonban könnyed ujjgyakorlat lenne feltörni az Enigma titkosítását a szakértők szerint.","shortLead":"A második világháború alatt hosszú időbe telt, a jelenlegi technológia segítségével azonban könnyed ujjgyakorlat lenne...","id":"20250514_enigma-kod-titkositas-feltorese-masodik-vilaghaboru-modern-technologia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3bf45ab7-bedf-4b67-9e8d-8887edbc4974.jpg","index":0,"item":"4f1c3562-251d-4df7-b0a5-938e8b2bf4f0","keywords":null,"link":"/tudomany/20250514_enigma-kod-titkositas-feltorese-masodik-vilaghaboru-modern-technologia","timestamp":"2025. május. 14. 17:03","title":"Mennyi idő alatt törné fel az Enigmát a XXI. század technológiája? Megszólaltak a szakértők","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2c50621c-7801-4266-b54e-ccdc0f7c47d0","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az esetről a Mályi Madármentő Állomás számolt be. A fióka testvérét szerencsére sikerült megvédeni. ","shortLead":"Az esetről a Mályi Madármentő Állomás számolt be. A fióka testvérét szerencsére sikerült megvédeni. ","id":"20250513_Fulesbagoly-fioka-agyonvertek-malyi-madarmentok-Igrici","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2c50621c-7801-4266-b54e-ccdc0f7c47d0.jpg","index":0,"item":"5a0091c1-10fa-434f-b0f8-02c073a333ea","keywords":null,"link":"/elet/20250513_Fulesbagoly-fioka-agyonvertek-malyi-madarmentok-Igrici","timestamp":"2025. május. 13. 14:34","title":"Gyerekek vertek agyon egy fülesbagoly-fiókát Igriciben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af094b0f-6a7c-4b98-ae5e-8f370e7d0349","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Dunától keletre is bővül a villámtöltő-hálózat.","shortLead":"A Dunától keletre is bővül a villámtöltő-hálózat.","id":"20250513_Uj-Tesla-Supercharger-helyszinek-jelentek-meg-Magyarorszagon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af094b0f-6a7c-4b98-ae5e-8f370e7d0349.jpg","index":0,"item":"beb9bbd4-423a-4676-ae93-d2ce3fc14219","keywords":null,"link":"/cegauto/20250513_Uj-Tesla-Supercharger-helyszinek-jelentek-meg-Magyarorszagon","timestamp":"2025. május. 13. 07:11","title":"Új Tesla Supercharger-helyszínek jelennek meg Magyarországon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b583b459-9d87-48e8-9fb0-44f5916b4524","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Titokban kivették a szabálytalan projekteket az Európai Bizottságnak leadandó számlacsomagból. Közel 10 milliárd forintnyi uniós pénz úszott el, és – akárcsak az Elios-ügyben – itt is az adófizetők állták a cechet.","shortLead":"Titokban kivették a szabálytalan projekteket az Európai Bizottságnak leadandó számlacsomagból. Közel 10 milliárd...","id":"20250513_rogan-antal-unios-tamogatas-szabalytalanasgok-profitrade-90-kft-feltalalo-mobilsign-olaf-elios-magyar-kormany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b583b459-9d87-48e8-9fb0-44f5916b4524.jpg","index":0,"item":"0795247c-f75b-4c52-931b-73373250147f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250513_rogan-antal-unios-tamogatas-szabalytalanasgok-profitrade-90-kft-feltalalo-mobilsign-olaf-elios-magyar-kormany","timestamp":"2025. május. 13. 11:45","title":"A kormány ugyanazt a trükköt dobta be Rogánék cégének EU-s pénzeinél, mint az Elios-ügyben, és a végén mi fizettünk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7abaa6f3-1beb-4ad1-af12-baa89fa20030","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A szlovák Klein Vision a nyáron teszteli az AirCar második prototípusát, és ha minden a tervek szerint alakul, piacra is dobják majd a repülő autót.","shortLead":"A szlovák Klein Vision a nyáron teszteli az AirCar második prototípusát, és ha minden a tervek szerint alakul, piacra...","id":"20250514_klein-vision-aircar-repulo-auto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7abaa6f3-1beb-4ad1-af12-baa89fa20030.jpg","index":0,"item":"023ad239-7bbf-4243-8b7d-0820df466d88","keywords":null,"link":"/tudomany/20250514_klein-vision-aircar-repulo-auto","timestamp":"2025. május. 14. 14:03","title":"250 km/h-val repülhet a világ első igazi repülő autója, még az idén piacra dobhatják – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"38d32c28-0dbb-4d59-9613-231ce099eb4c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A versenyképességgel nehezen összefüggésbe hozható módosításokat is tartalmaz az a törvényjavaslat, amelyet Tuzson Bence nyújtott be. Az Orbán Viktor külföldi útjaira vonatkozó adatigényléseket például már biztonságpolitikai szempontokra hivatkozva is megtagadhatná Szijjártó Péter, míg Navracsics Tibor pályázatok nélkül is osztogathatja az önkormányzatoktól elvont iparűzési adót.","shortLead":"A versenyképességgel nehezen összefüggésbe hozható módosításokat is tartalmaz az a törvényjavaslat, amelyet Tuzson...","id":"20250514_torvenymodositas-versenykepesseg-teruletfejlesztes-eeszt-szijjarto-peter-navracsics-tibor-kornyezetvedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/38d32c28-0dbb-4d59-9613-231ce099eb4c.jpg","index":0,"item":"4dd08c9e-9903-45ff-a2da-4c8fcfa2eed4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250514_torvenymodositas-versenykepesseg-teruletfejlesztes-eeszt-szijjarto-peter-navracsics-tibor-kornyezetvedelem","timestamp":"2025. május. 14. 13:08","title":"Szijjártó könnyebben titkolózhat, Navracsics könnyebben osztogathat a versenyképességi salátatörvény szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Több mint harmincöt évet kellett várni arra, hogy önálló metróvonalat avassanak Budapesten. Pénteken elindult a 4-es metró, amelyet a hetvenes évek óta terveztek már, de csak mostanra lett valóságos. A beruházást rengeteg kritika érte, mert csillagászati összeget költöttek rá, nagyon sokáig húzódott, és sokak szerint kérdéses a megtérülése. Ma és a hétvégén ingyen lehet utazni a 7,3 kilométeres vonalon a Kelenföldi vasútállomás és a Keleti pályaudvar között. Tudósításunk a metróstartról percről percre.
A Jobbik szerint a pénteken átadott 4-es metró nem tud új utasokat elérni, ráadásul 332 milliárd forinttal kerül többe, mint a beruházás elején. Szabó György, a párt fővárosi képviselője pénteken "cifra nyomorúságnak" nevezte az új metróvonalat. Szerinte a beruházás az elmúlt 20 év "lassított ámokfutásának" végeredménye, ami 452 milliárd forintos költségével jelentősen meghaladja a korábban tervezettet. A 2004-es metrótörvény értelmében már 2009-ben át kellett volna adni a vonalat – tette hozzá.
Az ellenzéki politikus kifogásolta, hogy a metró nem ér el új lakótelepeket, így a környezetvédelmi szempontok sem érvényesülnek, hiszen például a gazdagrétiek ugyanúgy autóval közlekednek majd. Emellett bírálta, hogy az előző városvezetők vállalták a dugódíj bevezetését, de mint mondta, a Jobbik mindent megtesz a dugódíj ellen.
„Egyesületünk köszöni a főpolgármester úrnak a 4-es metró megnyitására szóló meghívást” – írják a Metróért Egyesület Facebook-oldalán. Még a kitűzőt is közzétették, amit a pénteki avatón kaptak.
A Keleti pályaudvarnál és Kelenföld vasútállomásnál megnyíltak a BKK új ügyfélközpontjai, ahol jegyet, bérletet vehetnek az utasok vagy közlekedési információkat kérhetnek.
Az International Railway Journal című internetes szaklap címlapon számol be a budapesti 4-es metró átadásáról. A cikkben emlékeztetnek, hogy ez lesz a város első automata metróvonala, amely a Kálvin téren találkozik a 3-as, és a Keleti pályaudvarnál a 2-es metróval. Azt is leírják, hogy egy év után már felügyelők nélkül járhatnak majd a légkondicionált Alstom-szerelvények, amelyekben elbontják a vezetőállást, ha átálltak automata üzemmódra.
Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója fővárosi fideszes politikusokkal készített szelfit a 4-es metrón. Tarlós István nincs a fotón, de két helyettese igen.
Alagútban futó vasúti vonalat akartak építeni az 1800-as évek végén Miskolcon „az utcák színe” alatt, hogy összekössék a diósgyőri vasgyárat a vasúttal. Pénz lett volna, de a város végül nem járult hozzá az építéshez, mert nem tudták kitalálni, hogyan telekkönyvezzék a föld alatti tulajdont – erről ír a Miskolc Blog. Miskolc és Diósgyőr annak idején különálló volt, és földrajzi okok miatt akarták föld alatt megoldani az összeköttetést.
Végül felszíni iparvágányt építettek, amely most is létezik, és felsővezeték is tartozik hozzá. Az alagutat sem hagyták ki, igaz, nem a föld alatt építették.