Trump vámháborúja nagyhatalmi présbe szorította a mindig lavírozó Indiát
Az Indiára kiszabott magas amerikai vámok alááshatják a két ország közeledését, aminek Kína és Oroszország is csak örülhet.
Nincs olyan, hogy Vitézy-ügy, ez nem személyes kérdés - jelentette ki a Népszabadságnak Tarlós István főpolgármester azzal kapcsolatban, hogy a Fővárosi Közgyűlés jövő heti ülésére készült előterjesztés szerint a Vitézy Dávid vezette Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a feladatkörei közül csak a közlekedésszervezést és a már zajló beruházásokat tarthatná meg.
A főpolgármester az újság szombati cikke szerint kifejtette: a városigazgatási holding létrehozása a városüzemeltetés racionalizálásának része. A fő célja nem Vitézy Dávid elmozdítása vagy háttérbe szorítása, hanem egy átláthatóbb és egyszerűbb struktúra kialakítása.
Az átalakítás korántsem csak a BKK-t érinti, hiszen a 2010-ben létrehozott másik holding, a Budapesti Városüzemeltetési Központ (BVK) is beolvad az új cégbe, és onnan is távozik a vezérigazgató, Szarvas Ferenc, de ezen senki nem háborog - mondta.
A cél szerinte egy olyan cégcsoport létrehozása, amely a Fővárosi Közgyűlés döntéseit végrehajtja, ahelyett, hogy önkényesen módosítaná. A BKK korlátlan tulajdonosi jogokat kapott az előző ciklus elején, de nem azért, hogy vitatkozzon a tulajdonost képviselő választott testülettel. Márpedig az elmúlt négy évben erre számos példa adódott - közölte a főpolgármester.
Nem mellesleg - tette hozzá Tarlós István - a már elindított projekteket a BKK végigviheti, csak az újakat nem kapja meg. A BKK mint cég, ha kisebb lesz is, megmarad. Tehát nincs ok semmilyen szerződésmódosításra például az elektronikus jegyrendszert finanszírozó EBRD-vel, hacsak azt nem mondják, hogy a támogatást nem a város és a cége kapta, hanem Vitézy Dávid. Ez azonban több mint furcsa lenne, és nemigen lehetne érvelni mellette - mondta.
Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója szerint az elmúlt négy év az előző évtizedek legsikeresebb időszaka volt a budapesti közlekedésfejlesztésben. Több olyan projektet indítottak - budai fonódó, több száz új jármű, elektronikus jegyrendszer - amely hosszú távra ható változásokat eredményezett. A 2010 előtti közlekedésirányítási rendszerrel és négy-öt elkülönülten dolgozó céggel szerinte mindezek nem valósulhattak volna meg.
A BKK vezetője a lapnak elmondta: amikor a BKK-t felállították, az volt a cél, hogy integrált közlekedésszervező alakuljon, amely egyszerre foglalkozik a tömegközlekedéssel, a gyalogosokkal, az autós és a biciklis közlekedéssel. Ezt a modellt számos város alkalmazza sikerrel Londontól Szingapúrig. "Ha azt mondanám, hogy az átalakítási koncepció helyes, vagyis lehet sikeresen irányítani egymástól elkülönülten a különböző közlekedési ágazatokat, akkor az elmúlt évek munkáját kritizálnám. Ezt pedig nem teszem" - közölte.
Az Indiára kiszabott magas amerikai vámok alááshatják a két ország közeledését, aminek Kína és Oroszország is csak örülhet.
Az alig egy héten belüli, immár negyedik esetről, ami még szombaton történt, egy fideszes fővárosi politikus tett közzé videót.
Horváth László nem ellensége a fesztiváloknak úgy általában, vannak köztük jók is, például az MCC Feszt.
A miniszterelnök üzent: „Kijev, Brüsszel, Tisza – együtt akarják megbuktatni a magyar kormányt”, de ezt nem hagyja szó nélkül.
Az elnök rajongója, Laura Loomer aktivistaként szenteli az életét annak, hogy leleplezze azokat, akik nem eléggé lojálisak Trumphoz.
Árvízvédelem, Budapest–Belgrád vasútvonal és kórházfejlesztés.