szerző:
hvg.hu

Úgy tűnik, idén valóban lesznek látható jelei annak, hogy több év csúszás után végre elkezdik kiépíteni Budapesten az elektronikus jegyrendszer alapjait. Többféle verzió volt már az indulásról, a hétfői Világgazdaság 2018-as, fokozatos startról ír.

A nyár végén telepítik a Deák Ferenc téri metróállomáson, a Sütő utcánál az első beléptetőkapukat, valamint az érvényesítő készülékeket a H6-os HÉV Közvágóhíd végállomásán. Itt teszteli majd éles környezetben a BKK a beléptetőkapuk működését és az eszközök háttérrendszerekkel való kommunikációját – olvasható a Világgazdaságban.

180 centiméter magas, csúszószárnyas kapukat telepítenek, amelyek megakadályozzák a jegy nélküli belépést, és kamerarendszerrel is igyekeznek kiszűrni a csalásokat. A többi járművön, az autóbuszokon, trolikon és villamosokon jegyérvényesítő készülékek lesznek, a HÉV esetében az állomásokon helyezik el ezeket, a hajókon pedig kézi készülékeket alkalmaznak majd.

A teszt ideje alatt az utazók nyitott kapukkal találkoznak majd. A rendszer indulása 2018 elejétől fokozatosan várható.

Az elektronikus jegyrendszerben a papírbérleteket és -jegyeket felváltja majd egy műanyag BKK-kártya, amelynek megszemélyesített és anonim formáját is választhatják majd az utasok. A kártyát az ügyfélközpontokban lehet majd megszemélyesíttetni, az anonim kártyákhoz pedig akár az automatáknál is hozzá lehet jutni.

A kártyákra különböző módon lehet majd feltölteni a pénzt, amely aztán leutazható lesz. A tervek szerint az elektronikus személyi igazolványhoz is lehet majd bérletet társítani, és azt használni az utazáshoz. A papírjegyek az utazási kártya egy ideig forgalomban maradnak, ezért a hagyományos jegyérvényesítő készülékek is ott maradnak még a járműveken.

Az elektronikus jegyrendszer bevezetését az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) 54,5 millió euróval finanszírozza, emellett a Fővárosi Önkormányzat 5,3 milliárd forintot bocsát a BKK rendelkezésére. A Budapesti Közlekedési Központ június cáfolta, hogy drágulna az elektronikus jegyrendszer. A közlekedési cég szerint a bevezetés keretösszege nem változott, az üzemeltetési költségei csaknem 2 milliárd forinttal, míg az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) által nyújtott hitel lehívásához kapcsolódó költségek 100 millió forinttal csökkennek – közölték.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények! Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
A szudáni elnök szerette a készpénzt – 130 millió dollár volt a rezidenciáján

A szudáni elnök szerette a készpénzt – 130 millió dollár volt a rezidenciáján

A legújabb divat: a nyaraló

A legújabb divat: a nyaraló

Eurómilliárdos Adidas-szerződés a Reálnak

Eurómilliárdos Adidas-szerződés a Reálnak

Csonka Andrásnak rengeteg kreatív energiája van így húsvét elején

Csonka Andrásnak rengeteg kreatív energiája van így húsvét elején

Ebből a Porschéból a világon sincs sok, és itt van egy magyar rendszámmal

Ebből a Porschéból a világon sincs sok, és itt van egy magyar rendszámmal

Újra a menekültek mellé állt Ferenc pápa

Újra a menekültek mellé állt Ferenc pápa