Magyarországról a HVG újságírója megnézhette a Facebook központját, ahonnan az EP-választási kampányt fogják kontrollálni. Kiderült, hogy a Facebook mindenféle demokratikus felügyelet és transzparencia nélkül képes irányítani a politikai napirendet, kampányokat, híreket. Így a számonkérés és ellenőrzés lehetősége nélkül avatkozhat be az EP-választásokba. No comment.
– írja Varga Judit a Facebookon fenntartott rajongói oldalán, és utána ezt a magvas megállapítást Facebook-hirdetésben terjeszti. Mivel az amerikai cég ezt nem értékelte "közügynek", ezért azt nem láthatjuk, mennyi pénzt utalt az államtitkár a Facebooknak arra, hogy a Facebookot ekézhesse. És sajnos az sem látható emiatt, hogy ki fizeti ezt a hirdetést. Az viszont kiderül, hogy az államtitkár már máskor is felrakott több ezer forintot, hogy személyes népszerűségét növelje. Ahogy az is, hogy Varga oldalát kilenc (9) ember kezeli (köztük talán az államtitkár is), míg Orbán Viktorét hatan.
Ami a fenti állítást illeti: a hivatkozott cikkből jól érthető, hogy a Facebook nem a kampányt kontrollálja, hanem a politikai verseny tisztaságát. Bár ezt nem teszi különösebben hatékonyan. A Facebook ügyetlenségéből bizonyítható módon a magyar kormány profitált, amely mindenféle transzparencia nélkül csatornázta a tavalyi kampányban az állam erő- és pénzforrásait a Fidesz (és ezzel Varga Judit) pozíciójának biztosítására.
Valóban no comment.