Biztonsági emberek vették át az irányítást több napra az egyik dunaújvárosi erőműben
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Harmadszor szól rá a kormányra az Európai Bizottság az MTA ügyében, harmadszor emeli ki, hogy a kormánynak nem kellene szűkítenie a kutatás szabadságát. Eddig nem sokat ért el vele.
Ahogy eddig minden aktuális eseménykor, az Európai Bizottság most is állást foglalt az MTA kutatóintézeteinek ügyében, jelen esetben a törvény parlamenti elfogadásakor. Az Európai Bizottság – melynek új elnökéről most született megállapodás – most is kiemeli, közelről figyeli a magyar kutatási szférában zajló eseményeket. Igaz, ennek eddig nem volt túl nagy visszatartó ereje. Most a Bizottság hozzáfűzi,
meg fogják vizsgálni a törvényt.
Továbbá a Bizottság megismétli a korábbi állásfoglalását: kiemeli a nyílt, versengő finanszírozási rendszerek fontosságát, hiszen ezzel érhető el a minőségi kutatás, ezáltal nőhet a finanszírozás tényleges hatása, illetve erősödhet a nemzeti kutatási rendszer. A versengő finanszírozás, és az olyan ajánlatokra való nyitottság, amelyeket független szakértők átlátható kritériumok alapján dolgoznak ki, az európai kutatási szféra alapvetése. Ezt szögezte le az Európai Tanács 2012. december 12-i határozata, és ezt később is megerősítették.
Az Alapvető Jogok Chartája elismeri az oktatási-kutatási szabadság és a művészetek, tudomány szabadságát. Az Európai Bizottság így kiáll a kutatási és tudományos szabadságért és az akadémiai intézmények függetlenségéért, mind a finanszírozás, mind az önrendelkezés tekintetében. A Bizottság így továbbra is szorosan követi a magyar kutatási közszférát érő fejleményeket, és felszólítja a hatóságokat, hogy tartózkodjanak az olyan döntések meghozatalától, amelyek szűkítik a tudományos és akadémiai szabadságot az országban.
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Az M1-es autópálya és Esztergom között tervezett M100-nak 2021-ben egyszer már nekifutottak.
Két óra alatt sikerült lehozni a férfit.
Megvédte a kormány egyedi döntéseit a külügyminiszter.