Két matróz helyett csak egy segítette a kapitány munkáját, vagyis hajózásra alkalmatlan volt a Hableány, írja az Index egy birtokába került friss szakértői véleményre hivatkozva. A szakértők úgy fogalmaznak, hogy a
Hableány az esemény idején és helyén az egy fő matróz hiánya miatt nem volt alkalmas a hajózásra.
A lap információja szerint az, hogy a személyzet számát növelni kellene, már az előző hajóbizonyítványba is bekerült. Ezt a hajó vezetőjének kellett volna jeleznie az üzembentartó, vagyis a Panorama Deck Kft. felé, teszik hozzá a szakértők.
A hajón nem volt radar sem, ami egyébként nagyban segítette volna a mozgását olyan időjárási körülmények között, mint amilyenek a baleset idején is voltak. A kormányállásából „a körkilátást pedig a felső fedélzeten elhelyezett ponyva és kémény részben korlátozta.”
A Borsnak az üzemeltető egyik jogi képviselője, Borbély Zoltán a hírre reagálva azt mondta, hogy:
Nem igaz, hogy a Hableány alkalmatlan volt, minden hatósági engedéllyel rendelkezett. A plusz egy matróz azt jelentette volna, hogy még egy ember életét veszíti a tragédiában. A radar pedig nem kötelező műszaki felszerelése ezeknek a hajóknak.
Az ügyben korábban megírtuk, hogy: