szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Hajnal Gabriella szerint egyetlen kollégával sem történhetett meg, hogy kért és nem kapott számítógépet.

Felháborítják azok az állítások a Klebelsberg Központ elnökét, melyek szerint a tanárok alig kaptak segítséget a digitális távoktatáshoz. Hajnal Gabriella erről a Népszavának adott interjúban beszélt. Szerinte a járvány alatt az oktatásirányítás folyamatosan kézben tartotta és támogatta az eseményeket, akik pedig kritizálnak és „esetleg pontosan tudták előre, hogy ez a vírus jön, akkor jó lett volna, ha szólnak” – mondta.

„Nagyon sok előrelépés történt ebben a 3-4 hónapban, ami nagyban köszönhető a pedagógusoknak, ezt senki nem vitatja. De azt mondani, hogy az oktatásirányítás, a tankerületek vagy a Klebelsberg Központ nem állt be mögéjük, az egyszerűen hazugság” – tette hozzá. A Klebelsberg Központ vezetője azt sem érti, miért mossák össze sokan a digitális oktatást a tantermen kívüli, digitális munkarenddel.

Adatai szerint az iskolákban mintegy 350 ezer digitális eszköz van, csak az elmúlt két évben 47 ezer laptop és 30 ezer tablet érkezett az iskolákba a konvergencia régiókban, 28 ezer pedig a Közép-Magyarországi Régióba. Ezért véleménye szerint

egyetlen kollégával sem történhetett meg, hogy kért és nem kapott számítógépet.

Az érettségiről Hajnal azt mondta: még elemzik az adatokat, de úgy tűnik, hogy kevesebb a sikertelen vizsga. Ezt onnan tudják, hogy kevesebb diák jelentkezett szóbelire azért, mert az írásbelin nem érte el a megfeleléshez szükséges százalékos arányt.

Az új nemzeti alaptantervet jónak és előremutatónak találja, szerinte nincs szakmai indoka a további halasztásnak. A pedagógus arra is utalt, hogy a tiltakozók nem is olvasták a NAT-ot. Ezt Hajnal szerint az is bizonyítja, hogy „folyamatosan arról lehetett olvasni, a magyar tantervből kihagyták ezt, kihagyták azt, a valóság ezzel szemben az, hogy a hiányzónak vélt alkotók döntő többsége benne van”.

Az interjúban szóba került az iskolaőrség bevezetése is. Hajnal úgy látja, az iskolaőrség feladata a pedagógusok és a gyermekek biztonságának és az iskola rendjének a védelme, nem pedig a félelemkeltés. Szerepük pedig nem csak a zebrán átsegítés, hanem a kábítószer-terjesztés megfékezése is. A leendő iskolaőröknek pedig összetett, pedagógiai, pszichológiai, rendészeti, bűnmegelőzési ismereteket kell elsajátítaniuk, mielőtt munkába állnak.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!
Müller Cecília még mindig nem hajlandó találkozni Hadházy Ákossal

Müller Cecília még mindig nem hajlandó találkozni Hadházy Ákossal

Népszava: ötmilliárdba került a kínai légihíd

Népszava: ötmilliárdba került a kínai légihíd

Rasszista hal – írták a Kis Hableány szobrára

Rasszista hal – írták a Kis Hableány szobrára