szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A miniszter bejelentette, hogy lényegében véget ért a vasútvillamos fejlesztése Szeged és Hódmezővásárhely között. Elárulta azt is, hogy átlagosan hány alkalommal veszik igénybe az utasok a tram-traint.

"Az ország első tram-train (vasútvillamos-) rendszerének köszönhetően tíz éven belül ikervárossá válhat Szeged és Hódmezővásárhely – mondta kedden Lázár János építési és beruházási miniszter. A politikus szerint a vasútvillamos "hatalmas fejlődést hoz a hódmezővásárhelyiek életszínvonalában, hiszen az itt élők úgy kapnak hozzáférést a megyeszékhely oktatási, kulturális, egészségügyi, közigazgatási, sport- és szabadidős szolgáltatásaihoz vagy munkaerőpiacához, hogy közben nem kell elköltözniük szülővárosukból".

Nagy élmény kis problémákkal: kipróbáltuk a Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő tram-traint

Kedden délelőtt a Szeged pályaudvaron vártuk, hogy befusson az utastájékoztató táblán is folyamatosan ígért tram-train. Egy óra várakozást követően egy netes keresés után derült ki, hogy ez mostanában nem fog megtörténni. Kipróbáltuk a Szeged és Hódmezővásárhely belvárosait összekötő járművet, amely megállóinak listája ugyan már a második napon borult, de azért tényleg nagy élmény utazni rajta.

A fideszes politikus, a hódmezővásárhelyi-makói térség országgyűlési képviselője úgy fogalmazott, hogy lényegében véget ért a vasútvillamos fejlesztése, és ezzel lezártnak tekinti a beruházásért felelős kormánybiztosi munkáját. Az üzemeltetést a jövőben a MÁV Start Zrt. végzi.

A vasútvillamos kihasználtságáról azt mondta, hogy az augusztusban fizetőssé váló szolgáltatás iránt nem csökkent, hanem nőtt az érdeklődés: az első két és fél hónap tapasztalatai alapján átlagosan 160 ezer alkalommal veszik igében az utasok a szerelvényeket havonta, így rövidesen sűríteni kell majd a járatokat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!