szerző:
Galicza Dorina
Tetszett a cikk?

Egy évvel ezelőtt több tucat tartalomgyártót hoztak Budapestre, itt a nagy sikerként elkönyvelt út második felvonása. A vendéglista és a program változott, de a luxusszállodák maradtak.

Visszatért Budapestre Haley Kalil influenszer, az egyik legtöbb követővel rendelkező tartalomgyártó azok közül, akik tavaly részt vettek a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) által szervezett influenszertripen. 2024 májusában több tucat külföldi hírességet reptetett ide az Orbán Ráhelhez köthető szervezet, a miniszterelnök lánya akkor több programon is feltűnt, egyes influenszerek személyesen neki mondtak köszönetet a szervezésért a közösségi médiában.

Külföldi influenszerek mutatják meg a magyar turisztikai ügynökség megbízásából, mire nem lesz pénze a legtöbbeknek, akik Budapestre látogatnak

Ötven influenszer, százmilliónál is több követő, megszámlálhatatlan bejegyzés a magyar fővárosból. Elindult a Budapest Influencer Trip, amelynek célja, hogy tartalomgyártókon keresztül népszerűsítse a várost a turisták körében. Az már más kérdés, hogy hány turista engedhetné meg magának azt az utazást, amit az Instagramon lát.

„Hogy került volna Orbán Ráhel az influenszereknek szervezett eseményekre? Sehogy, hiszen nem is volt ott” – nyilatkozta utólag Guller Zoltán, az MTÜ elnöke, aki júniusban azt mondta, jól sikerült a rendezvény, és belengette a folytatást is. A másfél milliárd forint költségű utazás a 25–40 éves korosztály megszólítását tűzte ki célul, Guller szerint az utóbbi időben egyre több kutatás mutatja, hogy az influenszerpiacnak e korosztály esetében a turizmusban meghatározó szerepe van.

Akárcsak tavaly, a második influenszertrip során a tartalomgyártók közösségimédia-felületeit ismét elárasztják a Budapesten készült felvételek, amelyeken megjelölik a Visit Hungary oldalát is, így látható, kiket hívtak meg idén. Egyikük, Caroline Receveur azt ígéri, a látogatás végén megosztja követőivel az összes helyszínt, ahová eljutott, de az már most látszik, hogy a programnak része volt egy dunai sétahajókázás. Az előző évben két nagyobb buliról láttunk videókat, akkor a Halászbástyán és az Operában gyűltek össze az influenszerek.

„Úgy érzem magam, mintha egy Wes Anderson-filmben lennék” – írta a fedélzetről az egyik legismertebb híresség, a Gossip Girl (A pletykafészek) című sorozat Chuck Bassét játszó színész, aki modell feleségével együtt kapott meghívást.

Többen posztoltak emellett a Városligetből – például a Néprajzi Múzeum tetejéről és a Magyar Zene Házából –, az Opera és a Bazilika környékéről, a Clark Ádám téri Leo Rooftop Barból, a Gellért fürdőből, az Alelí étteremből, a Gresham Palotából, valamint az Andrássy úti W Budapest szállodából.

Az Instagram-oldalaik alapján többek között ők érkeztek – minden bizonnyal szerdán – Budapestre:

  • Caspar Lee (2,2 millió követő)
  • Albert Vicente (317 ezer követő)
  • Luca Vezil (979 ezer követő)
  • Haley Kalil (7,5 millió követő)
  • Jodie „La Petite Franchie” (740 ezer követő)
  • Mathis Molinié (711 ezer követő)
  • Rebeca Stones (719 ezer követő)
  • Ed Westwick (11,3 millió követő) és felesége, Amy Jackson (13,6 millió követő)
  • Caroline Receveur (5,5 millió követő)

Érdekesség, hogy bár bejegyzéseikben megjelölik az MTÜ-höz tartozó Visit Hungary Instagram-oldalát, és a többség jelzi is, hogy a tartalom reklámnak minősül, a megosztott linkek nem magyar honlapokra vezetnek, hanem külföldi – többek között francia, spanyol és amerikai – turisztikai oldalakra.

Tiborcz említése nélkül reklámozza a CNN a megújuló Gellért Szállót

A magyar állam támogatásával megjelent cikk magánbefektetőként említi a BDPST Groupot.

Az influenszertrip vendéglistájával, programjával és költségeivel kapcsolatban kérdéseket küldtünk az MTÜ-nek, amire ők egy közleménnyel válaszoltak. Azt írták, Instagram és TikTok tartalomgyártók érkeztek május 6-án Budapestre három napra, akik 22 helyszínen, 30 hazai szolgáltató segítségével mutatják be az országot. Összesen 9 országból érkezett mintegy 50 nemzetközi influenszer és több mint 101 millió Instagram és 102 millió TikTok követőt érnek el világszerte.

„A vendégek Budapest ikonikus helyszínein kívül megismerkedhetnek többek között a tokaji borvidékkel vagy a herendi porcelánnal is. Az idei év különlegessége, hogy a küldőországok adat alapon kiválasztott célcsoportjai szerint több tartalomgyártó szegmens lett meghatározva, akik eltérő programterv alapján adják át élményeiket követőiknek Budapestről és a magyar vidékről” – írták.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!