A vártnál kisebb kárpótlás az amerikai légitársaságoknak
Sokkal kevesebb kárpótlást kapnak az amerikai légitársaságok az iraki háború következményei miatt keletkező veszteségeikért, mint amennyit követelnek. Az ágazat nagyobb cégei fizetésképtelenek vagy közel vannak ahhoz, George Bush elnök mégis a piacra bízná az újraszerveződést.
Az amerikai légitársaságok előreláthatólag kapnak majd kárpótlást az iraki háború okozta veszteségeikért, de az általuk követelt, összesen 9 milliárd dollárra egészen biztosan nem számíthatnak. Amerikai kormánykörökből származó értesülések szerint a kormány ezúttal nem tervez olyan nagyszabású mentőakciót, mint a 2001. szeptember 11-i terrortámadások után. Az amerikai elnök, a gazdasági tanácsadóival folytatott megbeszélésein, sokkal inkább azt a véleményt képviselte, hogy az ágazatnak magának kell újjászerveznie magát, a piacnak kell meghatároznia, mely légitársaságok maradjanak életben.
A United Airlines és az US Airways már fizetésképtelen, csődvédelem alatt áll, a legnagyobb amerikai légitársaság, az American Airlines ugyancsak közeledik a csődhöz. Az amerikai repülési ipar a 2001. szeptember 11-i terrortámadások óta összesen több mint 100 ezer állást épített le, és járatcsökkenésekkel, kiadásmérsékléssel igyekezett racionalizálni gazdálkodását. Az iraki háborúból fakadó veszteségeit az ágazat mintegy 4 milliárd dollárra becsüli. A szakszervezetek szerint a nagyobb légitársaságoknál a tervezett létszámcsökkentés közel 3500 gépszerelőt és utaskísérőt érint.
Az iraki háború könnyen újabb 10 milliárd dollárral növelheti a világ repülési iparának veszteségeit, amelyek már a két évvel ezelőtti terrortámadás következtében 30 milliárd dollárra rúgnak - vélekedik a Nemzetközi Légiszállítási Szövetség, a IATA. (MTI)
A United Airlines és az US Airways már fizetésképtelen, csődvédelem alatt áll, a legnagyobb amerikai légitársaság, az American Airlines ugyancsak közeledik a csődhöz. Az amerikai repülési ipar a 2001. szeptember 11-i terrortámadások óta összesen több mint 100 ezer állást épített le, és járatcsökkenésekkel, kiadásmérsékléssel igyekezett racionalizálni gazdálkodását. Az iraki háborúból fakadó veszteségeit az ágazat mintegy 4 milliárd dollárra becsüli. A szakszervezetek szerint a nagyobb légitársaságoknál a tervezett létszámcsökkentés közel 3500 gépszerelőt és utaskísérőt érint.
Az iraki háború könnyen újabb 10 milliárd dollárral növelheti a világ repülési iparának veszteségeit, amelyek már a két évvel ezelőtti terrortámadás következtében 30 milliárd dollárra rúgnak - vélekedik a Nemzetközi Légiszállítási Szövetség, a IATA. (MTI)