Tetszett a cikk?

Leváltották az al-Dzsazíra katari központú, arab nyelvű műholdas hírcsatorna főigazgatóját, mert állítólag együttműködött Szaddám Huszein megbuktatott iraki elnök titkosszolgálatával. Az adó március 26-án bejelentette, hogy nézettsége tíz százalékkal emelkedett az iraki háború március 20-i kitörése óta.

Mohamed Dzsaszem al-Ali a csatorna beindítása, 1996 óta töltötte be az al-Dzsazíra főigazgatói tisztségét. A csatornát és személy szerint őt azzal vádolta a nyugati média, hogy együttműködött a volt iraki rendszerrel. Az igazgató a vádak szerint még a háború kitörése előtt Bagdadban járt és találkozott Szaddám Huszeinnel is. Ugyancsak az iraki titkosszolgálattal való együttműködéssel vádolta az al-Dzsazírát a közelmúltban a bagdadi állami archívumban talált dokumentumokra hivatkozva Ahmed Csalabi, az Iraki Nemzeti Kongresszus vezetője. A Sunday Times május 11-i számában azt írta, hogy beszivárgott a katari csatorna munkatársai közé az iraki hírszerzés három tagja.
Ibrahim Hilal, az al-Dzsazíra főszerkesztője a brit Channel 4-nak kijelentette: kicsi a valószínűsége, hogy iraki ügynökök tevékenykedhettek a csatornán belül, de "soha nem lehetünk biztosak abban, hogy egy szerkesztőségben dolgozó ember nem titkos ügynök".
Az al-Dzsazíra komoly riválisa lett több nagy nemzetközi hírcsatornának, de adásai több arab kormányt is irritáltak. (MTI)
Oroszország szerint Kínának is részt kellene vennie a G7-csúcson

Oroszország szerint Kínának is részt kellene vennie a G7-csúcson

Szeretettel Kelet-Közép-Európából: Egy nap alatt Prágába és vissza, határnyitás idején

Szeretettel Kelet-Közép-Európából: Egy nap alatt Prágába és vissza, határnyitás idején

Jane Goodall: Az emberiségnek vége, ha nem változtatunk a koronavírus után

Jane Goodall: Az emberiségnek vége, ha nem változtatunk a koronavírus után