János, brékó, brékó, állítólag ukrán kémek szabotálják a magyar vasutat!
Ezzel kezdte Magyar Péter a péntek délutáni Facebook-bejegyzését, amelyben arra reagált, hogy a balatoni vasúti fővonalon összeomlott a közlekedés, és máshol is jókora késésekkel közlekednek a vonatok.
A Tisza Párt elnöke azon gúnyolódik, hogy ukrán szabotőrök okozhatják a fennakadásokat, „hiszen az nem lehet, hogy azért omlott össze a teljes MÁV az első meleg napon, mert te, az antiluxi batidai földesúr felelsz érte 3 éve, és leállítottál kb. 1000 milliárdnyi fejlesztést”.
Magyar ezután utaspanaszokat sorol, amelyek szerint:
- 90 percet késett a Szombathely–Budapest IC,
- a Déliből Agárdra (ami 44 perces út) 40 percet késett a vonat,
- több mint egy óra késéssel ért a Keletibe a Dráva nemzetközi vonat, amely Szentgotthárdról még pontosan indult,
- Szeged felé délelőtt akár egyórás késések is voltak,
- a Nyugatiból Debrecenbe 40 perces késéssel indult az InterRégió vonat,
- másfél órás késésben van a Kék Hullám expresszvonat,
- satöbbi.
Egyébként lemondani meg én fogok?
– kérdezte a minisztert Magyar Péter.
Arra egyébként volt gondja pénteken a MÁV-nak, hogy a fővárost ostorozza, amiért a BKK-járatok tízperces leállításával tiltakoztak a kormányzati elvonások ellen: a vonatokon bemondták, hogy „a főváros felelőtlen gazdálkodása és csődközeli helyzete veszélybe sodorta a budapesti közlekedést”, „a MÁV-csoportra azonban ebben a helyzetben is számíthatnak”.
Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakcióvezetője viszont arról beszélt, hogy mielőtt Orbán Viktor Budapestnek ajánl „segítséget”, segíthetne a MÁV utasain a vasúti beruházások és járműbeszerzések újraindításával, Lázár János pedig foglalkozhatna vonatok helyett lovakkal, ha annyira aggódik értük.