Tetszett a cikk?

Két éven belül az ajánlás alapú toborzás fog dominálni a munkaerőpiacon, különösen mivel a közösségi média előretörésével a felhasználók egyre jobban kihasználják az internetes lehetőségeket. Mivel a munkaadók is keresik azokat a lehetőségeket, amelyekkel a jelentkezőket közvetlenül el tudják érni, nehéz helyzetbe kerülhetnek a megújulásra képtelen állásportálok.

Az állásportálok hagyományosan egy felületet nyújtanak, ahol a toborzóknak lehetőségük van hirdetéseket megjelentetni üres pozícióikra, amelyre aztán jelentkezőket várnak. Sok helyen ugyanakkor még nincsenek átgondolt szolgáltatások és nem úgy reagálnak sok újításra, ahogy kellene. A technológiai fejlődés miatt az állásoldalak kénytelenek magukévá tenni az innovatív stratégiákat, hiszen elveszthetik a státuszukat, ha nem vezetnek be olyan integrált termékeket, mint az úgynevezett jelentkező követő rendszer (applicant tracking systems, ATS), a CV-elemzés és a jelentkezők közvetlen elérhetőségének lehetőségei - írja az Online Recruitment karrierportál.

Arról, hogy milyen toborzási lehetőségek vezethetnek jó eredményre, sok szakmai vita zajlik. Azok a munkakeresők, akik értenek a webhez, természetes és nyitott nyelven kommunikálnak, ami ugyanakkor közvetlen is, sokszor közvetlenebb, mint amit a toborzók megkívánnak tőlük. Az internet lehetőséget ad a szükséges beszélgetésekre és egyetlen egy cég vagy munkaerő-közvetítő sem tud ennek megálljt parancsolni. Ezért nincs más lehetőségük, minthogy ők is részt vegyenek ebben a párbeszédben.

Tartalmi partnerünk a HR Portál. A cikk teljes szövegét itt olvashatja.

hvg.hu Karrier

Biztosítás munkanélküliség ellen: sok hűhó semmiért?

A válság előszele még nem érintette meg a hazai munkaerő-piacot, amikor 2008 májusában berobbant a biztosítási piacra a nyugaton már népszerű szolgáltatás: a munkanélküliségi, más néven jövedelemkiesés-biztosítás. Sikerén felbuzdulva – és a versenypiaci követelményeknek eleget téve – idén több cég is bevezette. De vajon ki kaphatja meg, milyen feltételekkel, és megéri-e?

Karrier

Létszámleépítés helyett: mi a megoldás?

Válság idején számos vállalat követi az ilyenkor általános, első reakcióként jelentkező magatartásformát: versengés helyett visszavonul, erőforrásait leépíti és legjobb esetben is csak várakozó állásponton marad. Ám ez aligha lehet nyerő stratégia, a sikeres vállalkozások ugyanis elébe mennek a változásoknak és különböző innovatív megoldásokkal hasznot húzhatnak a válságból.

Karrier

Mi lesz a tréningpiaccal?

A gazdasági válság a tréningpiacon is érezteti hatását: a cégeknek várhatóan csak fele élheti túl a megrendelők drasztikus költségcsökkentési intézkedéseit.

Nyitott szemmel kellett aludniuk az embereknek, hogy megfigyeljék őket – és ez egy fontos felfedezéshez vezetett

Nyitott szemmel kellett aludniuk az embereknek, hogy megfigyeljék őket – és ez egy fontos felfedezéshez vezetett

Hangfelvétel bizonyítja, hogy a fideszes képviselő kampányfejlesztésekre is használná az állami program pénzeit

Hangfelvétel bizonyítja, hogy a fideszes képviselő kampányfejlesztésekre is használná az állami program pénzeit

400 kilométert tud egy töltéssel az elektromos Suzuki Vitara Toyota testvére

400 kilométert tud egy töltéssel az elektromos Suzuki Vitara Toyota testvére

Gergely Márton: Akiért a harag szól

Gergely Márton: Akiért a harag szól