Új trend a munkaerő-toborzásban
Biztosítás munkanélküliség ellen: sok hűhó semmiért?
A válság előszele még nem érintette meg a hazai munkaerő-piacot, amikor 2008 májusában berobbant a biztosítási piacra a nyugaton már népszerű szolgáltatás: a munkanélküliségi, más néven jövedelemkiesés-biztosítás. Sikerén felbuzdulva – és a versenypiaci követelményeknek eleget téve – idén több cég is bevezette. De vajon ki kaphatja meg, milyen feltételekkel, és megéri-e?
Létszámleépítés helyett: mi a megoldás?
Válság idején számos vállalat követi az ilyenkor általános, első reakcióként jelentkező magatartásformát: versengés helyett visszavonul, erőforrásait leépíti és legjobb esetben is csak várakozó állásponton marad. Ám ez aligha lehet nyerő stratégia, a sikeres vállalkozások ugyanis elébe mennek a változásoknak és különböző innovatív megoldásokkal hasznot húzhatnak a válságból.
Mi lesz a tréningpiaccal?
A gazdasági válság a tréningpiacon is érezteti hatását: a cégeknek várhatóan csak fele élheti túl a megrendelők drasztikus költségcsökkentési intézkedéseit.