Új dimenziók az egyetemi oktatásban
Nyelvoktatás: forradalmi módszerek vagy ... ?
Jószerével nem telik el év, hogy ne jelennének meg a piacon új, a nyelvoktatás forradalmasítását ígérő módszerek a piacon. A tapasztalatok azonban azt sejtetik, a csodára még egy kicsit várni kell.
Ki tanítja a bevándorlók gyermekeit?
A magyar iskolákban egyelőre még gyerekcipőben jár a bevándorló gyerekekkel való foglalkozás. Noha a külföldi diákok száma egyre nő, még mindig sokszor a tanár jó szándékán, szociális érzékenységén múlik a kulturális különbségekből adódó problémák megoldása. A Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület akkreditált továbbképzéssel készíti fel a pedagógusokat a speciális helyzetre.
A legnépszerűbb idegen nyelvek az európai középiskolákban
Az európai középiskolák felső osztályaiban - az érettségi előtti két utolsó tanévben - a diákok 60 százaléka legalább két idegen nyelvet tanult 2007-ben az EU statisztikai hivatalának csütörtökön közzétett adatai szerint. Egy másik mérőszám alapján a 25 és 64 év közötti lakosságból Magyarországon tudtak a legkevesebben idegen nyelvet.
Nyelvvizsgacsalás: a bevett módszerek
Valóságos iparággá terebélyesedett a nyelvvizsgacsalás és -hamisítás Magyarországon, annak ellenére, hogy ma már se szeri, se száma a főként világnyelvekből legálisan is megszerezhető okleveleknek.
Ki miért tanul tovább?
Az alapfokú és a doktori képzésben részt vevők személyes okoknál fogva, míg a szakmunkás-bizonyítványért, az érettségiért és a nem felsőfokú képzésben megszerezhető oklevélért a munka miatt tanulnak tovább azok, akik korábban félbehagyták tanulmányaikat – derült ki a 2008 nyarán végzett európai LLL (Lifelong Learning) kutatás magyarországi eredményeiből.