A magyar fiatalok fele elégedetlen a munkahelyével
A munkavállalók több mint 60 százaléka egy éven belül állást szeretne váltani a Kelly Services munkaerő-piaci szolgáltató éves felmérésében megkérdezett több mint 8 000 magyar dolgozó közül. A karrierrel kapcsolatos döntésekben pedig egyre többen használják a közösségi média eszközeit.
A Kelly Services 2012 elején készített felmérésében 30 ország csaknem 170 000 dolgozója vett részt, köztük mintegy 8 500 magyar munkavállaló. A felmérés azt vizsgálta, milyen tényezők alapján értékelik a munkavállalók a potenciális munkáltatókat, kiknek a véleményét veszik figyelembe a karrierválasztásban, illetve mennyire használják a közösségi médiát munkahellyel kapcsolatos döntéseik meghozatalánál.
A magyar eredményekből kiderül, hogy a 19 és 30 év közötti munkavállalók 58 százaléka szeretne munkahelyet váltani, a 31-48 évesek körében 64, a 49 és 66 évesek között pedig 61 százalék ez az arány.
A közlemény idézi Jónás Anikót, a Kelly Services Hungary Kft. ügyvezető igazgatóját, aki szerint a munkavállalók korábban "soha nem látott mértékű gazdasági zűrzavart" tapasztalnak maguk körül, és ennek eredményeként jövőbeni karrier célkitűzéseiket illetően is elbizonytalanodnak. Ha a munkaadók nem képesek tartalmas munkát és folyamatos növekedési, fejlődési lehetőséget kínálni, számos munkavállaló érezheti úgy, hogy azzal szolgálja legjobban saját érdekeit, ha karrierjét illetően egyfajta folyamatos mozgásban marad - vélekedett a szakértő. A megkérdezett magyar munkavállalók fele jól érzi magát a munkahelyén, de csak 42 százalékuk érzi úgy, hogy elismerik munkáját.
A válaszadók kevesebb, mint fele (48 százalék) vallja, hogy jelenlegi munkája "tartalmas és valódi értelemmel bír" a számára. A válaszadók 61 százaléka számára az adja meg leginkább egy munka értelmét, tartalmát, ha lehetősége van rá, hogy "kiemelkedő teljesítményt nyújtson illetve fejlődjön" a szakterületén.
Arra a kérdésre, hogy mely tényező befolyásolná leginkább a döntésüket egy állásajánlat elfogadásánál továbbra is a jövedelem vagy a juttatási csomag áll az első helyen 35 százalékkal, de egyre fontosabb a munka és magánélet közti egyensúly megteremtése is a munkavállalók számára (31 százalék), valamint a személyes fejlődés és előrelépési lehetőségek is meghatározóak (24 százalék) a karrierdöntések során.
A résztvevők majdnem fele (46 százalék) használja a közösségi média eszközeit munkahelyválasztással, karrierrel kapcsolatos döntései során.