Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Új ügyvezető irányítja a Coca-Cola HBC Magyarország Kft.-t. Nikos Kalaitzidakis Tarsoly Józsefet váltja a dunaharaszti központú cég élén, aki a jövőben az ausztriai és szlovéniai leányvállalatot vezeti. Nikos Kalaitzidakis korábban a Coca-Cola Hellenic-csoport számos országában töltött be vezető pozíciót.
2013 júniusától a görög származású Nikos Kalaitzidakis irányítja a Coca-Cola HBC Magyarország Kft.-t. Az új ügyvezető Tarsoly Józsefet váltja, aki a Coca-Cola Hellenic Ausztriát és Szlovéniát magában foglaló leányvállalatát vezeti a jövőben.
Nikos Kalaitzidakis korábban a cégcsoport bolgár társaságának élén állt, azt megelőzően pedig Horvátországban és Oroszországban töltött be vezető pozíciókat. Az új ügyvezető széles körű nemzetközi tapasztalattal bír, nyolc országban élt és dolgozott. Nikos Kalaitzidakis Angliában szerezte meg mérnöki diplomáit, MBA diplomáját pedig Svájcban kapta meg. Az új ügyvezető feleségével érkezik Magyarországra.
Tarsoly József 2006-tól töltötte be az ügyvezetői pozíciót. A Coca-Cola HBC Magyarország az elmúlt esztendőkben hazánk legnagyobb élelmiszeripari vállalatai közé nőtte ki magát. A cég a szénsavas üdítőital kategóriában betöltött vezető szerepe mellett ma már az ország legnagyobb gyümölcslé és gyümölcsital gyártói közé tartozik, továbbá első helyen áll a jeges teák és az ízesített ásványvizek piacán is. A vállalat az egyik legnagyobb hazai élelmiszeripari exportőr is, hiszen jelenleg 22 országot lát el különféle üdítőitalokkal és gyümölcslevekkel. A cég hazai gazdaságban betöltött súlyát jelzi, hogy a magyar kormány elsőként a Coca-Cola HBC Magyarország Kft.-vel kötött stratégiai partnerségi megállapodást.
További szervezeti változás, hogy Antal Csaba általános értékesítési igazgató a Coca-Cola Hellenic cégcsoport írországi szervezeténél folytatja pályafutását. A piaci környezet komplexitása miatt a kereskedelmi és marketingfunkció különválasztásra került Magyarországon. A kereskedelmi igazgatói munkakört júniustól Kerekes László tölti be, aki az AkzoNobel közép-kelet-európai igazgatói pozíciójából érkezett. A marketingterületért Békefi László felel, aki jelenleg is ezt a területet vezeti. 2013. júniusától mindketten közvetlenül az ügyvezető irányítása alatt látják el tevékenységüket.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Válaszok, ígéretek és kormányzás helyett „digitális honfoglalással”, „nemzeti algoritmussal” próbálkozik a Fidesz. Kit céloznak, és mire lehet elég mindez? Melyik választói réteg kezét látszik végleg elengedni a Fidesz?
Egy osztrák liberális politikus felmérésére hivatkozott a magyar miniszterelnök Tusványoson, amikor a bécsi migrációs helyzetet igyekezett szemléltetni. Idézete azonban nem volt pontos.
A 14 utas közül 4-en életüket vesztették.
A rapper keményen válaszolt a kormánynak, haraptak is rá az emberek.