HVG Extra Business
HVG Extra Business
Tetszett a cikk?

Az internetes televíziós szolgáltatást kínáló Netflix példája jól mutatja, hogy a gyorsan változó piacokon az előremutató technikák adaptálásával hatalmas előnyre lehet szert tenni.

1. A siker nem örökre szól

Érdemes folyamatosan figyelemmel kísérni a felhasználói igények változását és a feltörekvő technológiákat (legyen szó az okoseszközök és a szélessávú internetes kapcsolat elterjedéséről vagy a big datáról). A Netflix akkor szállt be a dvd-bizniszbe, amikor még alig voltak lejátszók és lemezek. Miután a technológia elterjedt, nem süppedt bele kiharcolt pozíciójába, hanem átnyergelt az internetalapú műsorszórásra.

2. Legyünk tisztában azzal, milyen területen tevékenykedünk!

A Netflix – bár megtehetné – nem közvetít élőben olyan híreseményeket, mint például az amerikai elnök évértékelő beszéde – ezeket meghagyja a CNN-nek. A vállalat önmagára elsősorban nem streamingcégként, hanem változatos felhasználói igényeket kiszolgáló online szórakoztató központként tekint.

3. Keressünk olyan piaci réseket, ahol nem haragítunk magunkra riválisokat!

A megfelelő vadászterület kiválasztása fontos az üzleti stratégia kialakításakor. A Netflix története során nem egyszer növekvő, de nyugodt piacokon vetette meg a lábát. Mire mások is észrevették a lehetőségeket, már nehéz volt megakadályozni a térnyerését.

4. Teszteljünk sokat!

A Netflixnek beletelt néhány évébe, míg megtalálta megfelelő üzleti modelljét és hatékony filmajánló rendszerét. A próbálkozás gyakorlatát a mai napig űzi: részcsoportokon folyamatosan tesztel különböző megoldásokat, és ha valami beválik, azt kipróbálja nagyobb volumben is.

5. Jól árazzuk be szolgáltatásunkat!

A Netflixet dvd-kölcsönzőként és streaming szolgáltatóként is a megfelelő árszabás megtalálása tette naggyá. A tíz dollárnál kisebb havi előfizetést nem sajnálják azok a felhasználók sem, akik havonta csak egy vagy két filmet néznek meg. Ugyanakkor a szolgáltató az utóbbi egy évben kétszer is emelni kényszerült, próbára téve ezzel előfizetőinek fizetési hajlandóságát.

A fenti cikk a HVG Extra Business magazin 2015/4-es számában megjelent Netflix-portré keretes anyaga volt. Amennyiben kíváncsi a szórakoztató-ipar jövőjéről szóló lapszámunkra, ezen a linken megrendelheti a szóban forgó lapot, itt pedig 40 százalékos éves kedvezménnyel előfizethet a magazinra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Január elsején életbe lép az új EU-s cégosztályozás, minden társaságnak megváltozik a kódja

Január elsején életbe lép az új EU-s cégosztályozás, minden társaságnak megváltozik a kódja

Azonnali hatállyal lemondott a Peugeot és az Opel tulajdonosának, a Stellantisnak a vezérigazgatója

Azonnali hatállyal lemondott a Peugeot és az Opel tulajdonosának, a Stellantisnak a vezérigazgatója

Vasárnap is durva jelenetek zajlottak a grúz parlamentnél

Vasárnap is durva jelenetek zajlottak a grúz parlamentnél

Meglett a 415 forintos euró is

Meglett a 415 forintos euró is