Hozz létre egy linket előfizetéssel nem rendelkező barátaid számára

Mitől lesz egyedi a DM-ajánlat?

Hiába van vásárolni kész vevőjelöltekből álló címlistánk, hozzá ellenállhatatlan ajánlatunk és hipnotikus kísérőszövegünk, ha a mi direkt marketing-küldeményünk (DM) is éppen úgy néz ki, mint az összes többi. Mitől lesz egyedi az ajánlatunk? Most eláruljuk.

  • hvg.hu hvg.hu
  • +${remainingCount} szerző
Mitől lesz egyedi a DM-ajánlat?

Képzeld el, hogy a napi posta között a sok számla és reklámlevél mellett találsz egy vastag borítékot is, ami éppen néz ki kívülről, mintha egy pohár lenne benne. Megállnád felnyitás nélkül?

Nem pohár van benne, hanem egy mini-szemetesláda, rajta egy felirattal: "Nyisd ki!" Benne egy galacsinná gyűrt papír, amin a következő szöveg olvasható: "Kedves X, mivel minden korábbi levelünk a kukában kötött ki, gondoltam ezúttal megspóroljuk Önnek a fáradságot! Ha még is érdekli ajánlatunk, akkor a részletek..."

A teljes DM-sorozatnak messze ez volt a legsikeresebb darabja, s ez nem véletlen. Nem a konkurenciád jelent igazán veszélyt az általad tett ajánlatra, hanem mind a 3000 reklámüzenet, ami naponta elér megtalál egy embert. Nézz csak körül: a márkajelzés a mobilodon, a laptopodon, a reklám a falinaptáradon, a rádióreklámok és az óriásplakátok.

Ez azt jelenti, hogy a célközönséged figyelméért nem csak a konkurenseddel kell megküzdened, hanem a többi 3000 céggel is. Mind azt akarják, hogy rá figyeljenek, ahhoz pedig, hogy ebben a versenyben  nyerj, szellemes és szokatlan eszközökhöz kell nyúlnod.

1. Ne csak reklámozz, hanem szórakoztass!

Ahhoz, hogy a mai ingertelített világban eredményeket érhess el, meg kell ragadni és fenn kell tartani a vevők figyelmét. Ehhez nem elég a szokásos DM kampányokat leutánozni, hanem szórakoztatni kell a vevőket. Persze sokan abba a hibába esnek, hogy a reklámjuk kizárólag szórakoztat, és közben elfelejtenek eladni.

Az eladáshoz szükség van:

- egy szórakoztató elemre
- és hagyományos, értékesítés-orientált szemléletre

3. Ne spórolj a bélyegen!

Hogy néz ki a legtöbb DM? Egyszerű:

- francia boríték
- címzés címkére nyomtatva és ragasztva
- bélyeg helyén bérmentesítés
- egy nagy „DM” felirat (hogy pár forinttal olcsóbb legyen a kiküldés)

Ha a tiéd is ilyen, akkor már elküldened sem érdemes!

Célszerű:

- nagyobb alakú borítékot használni, ami mindig kilóg egy cégnél a napi postában
- a címzést kézzel, vagy valamilyen kézírást imitáló betűtípussal írni
- a bérmentesítés helyett ragasztott bélyeggel ellátni a borítékot
- és aki pár forintot spórol a DM felirattal, az óriási szívességet tesz a vevőnek, hiszen azt tudatja: "föl se bontsd a borítékomat, csak egy reklám van benne!"

4. A vastag boríték technika


Ha még ez sem elég, akkor helyezz valamit a borítékba, amitől az egyszer csak háromdimenzióssá válik - az ilyet ugyanis a kíváncsiság miatt mindenki ki fogja nyitni!

Mit tegyél bele:

- gyűrd össze a leveledet, mint a kukás példában
- tegyél bele egy mikrózható popcorn-t, hiszen "ha mi elkezdünk dolgozni, azt a karosszékéből élvezheti, mint a moziban"
- tegyél bele egy versenyautót, hiszen "amilyen tempóban mi dolgozunk, erre szüksége lehet!"
- tegyél bele egy kulcsot, hiszen "amit tőlünk megrendel, az olyan, mintha a kezébe adnánk a kincsesláda kulcsát"

Ez ugyan nem a legolcsóbb trükk, hiszen megemeli a gyártási, postázási költségeket. Érdemes inkább bedobni egy ilyen technikát, még akkor is, ha emiatt kisebbre kell venni, jobban le kell szűkíteni a címlistát: az eredmény garantáltan jobb lesz.

5. Légy kitartó!

A legtöbb DM, ami az asztalomra kerül mindig új feladótól jön. Öt éve nem kaptam egy cégtől sem 2 DM-et, pedig a gyakorlat azt mutatja, hogy ha nem teszünk semmi mást, csak ugyanannak a címlistának, akinek már egyszer kiküldtük a levelünket, még egyszer változatlanul kiküldjük, akkor az eredménye az első kiküldés közel 50 százaléka lesz.

Ennél azonban sokkal szofisztikáltabbak is lehetünk, ha az 50 százaléknál jobb eredményt akarunk elérni:

- Ha régi vevőknek küldünk ki egy postai DM-et, akkor előtte küldjünk körbe egy email-t: "ma postára adtam egy borítékot Önnek egy fontos és sürgős üzenettel plusz egy kis meglepetéssel egy nagy zöld borítékban: ha megkapja, haladéktalanul nyissa ki!"
- Ha új vevőknek megy ki a DM, akkor azt megelőzhetjük egy hasonló szövegű képeslappal.
- Az első DM kiküldése után a második DM-nek elég, ha a címsorát átírjuk, és pár paragrafust megcserélünk benne, már küldhetjük.
- Utána olvassuk fel hangosan a DM szövegét, tegyük fel egy CD-re, és mehet már is postára - erre azok fognak vásárolni, akik nem kifejezetten vizuális típusok.

A lényeg, hogy nem szabad nem feladni! Kivétel nélkül mindig jobb eredményt hoz, ha csökkentjük a címlistánkat, s több levelet, képeslapot, szemeteskukát küldünk nekik, mintha egy nagy címlistának küldenénk ki egyetlen ajánlatot, egyetlen egyszer.

Wolf Gábor
www.marketingcommando.hu

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Aktuális pályázatok

Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.

Mikor jó egy céges hitelajánlat?

Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.