szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A nő tárgyaljon, legyen szerény és várja meg, amíg mások mesélnek a sikereiről, a férfi viszont nem baj, ha dicsekszik és olykor provokatív. A férfiak és a nők karrierépítési stratégiája felidézi azokat a hagyományos nemi szerepekben elvárt viselkedéseket, amelyek ma már többnyire kimentek a divatból.

Egy nő tárgyal, folyamatosan alkuhelyzeteket ajánl fel és keresi azt a pontot, ahol a másik fél is nyertes pozícióban lehet. Ha vállalkozik, új eszközöket kell bevetnie: tudnia kell kérni, visszautasítani és elfogadni, de a jó kommunikációs képességet a hölgyek genetikailag hordozzák magukban - hangsúlyozta Balogh Emese life és business coach a Női Vállalkozói Napon. Ám a nők mindaddig bizonytalanok, amíg hozzá nem szoktatják a környezetüket ahhoz, hogy úgy is képesek véghez vinni akaratukat, ha nem kiabálnak és erőszakoskodnak – meséli saját tapasztalatait is beleszőve Balogh Emese. Egy nőnek - húzza alá a szakember - először azt kell elfelejtenie, hogy mindenben profi legyen, mivel a férfiak ezt sokkal jobban csinálják. A nő célja inkább, hogy minden feladatra a legalkalmasabb embert találja meg.

sxc.hu

Ha egy férfi sikereket ér el, fontos, hogy meséljen róluk, nem árt, ha olykor provokatív, miközben egy nőnek célszerű megvárnia, amíg mások beszélnek a sikereikről és szakértelmét helyeznie előtérbe az önmegvalósítás helyett – világít rá a nő és a férfi karrierépítése közötti különbségekre Szendrey Szilvia, a Joint Venture Szövetség ügyvezető igazgatója. A két nem közötti egyenlőtlenségeket szerinte jól mutatja az az ENSZ-statisztika, miszerint a világ népességének közel fele nő, aki a munkaórák kétharmadát teljesíti, de csak a jövedelmek egyharmadában részesül.  Ezzel szemben fontosnak tartja, hogy a nők 28 százaléka dönt egyedül, 66 százalék partnerével együtt és csak az estek 6 százalékában születik döntés nélkülük.

Magyarországon - a KSH harmadik negyedéves adatai alapján - a hazánkban élő közel 90 ezer 18 és 34 év közötti  vállalkozó fiatal mindössze harmada nő. Az arányok javítása érdekében a gazdasági tárca több programot is támogat, amelyek ingyenes képzéseket biztosítanak hölgyeknek, a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ) szerint azonban ez kevés, növelni kell az új generáció – azon belül is elsősorban a nők – vállalkozói kedvét. Ebben ugyanis, nemzetközi felmérések szerint, a  magyarok jeleskedtek a legkevésbé a tavalyi évben. Ezt a célt szolgálta a múlt héten megrendezett Fiatal Vállalkozók Hete keretén belül tartott Női Vállalkozói Nap is, melynek célja volt, hogy hasznos ismeretekkel és kapcsolatokkal segítse a vállalkozni kívánó 35 év alatti hölgyeket.

Nemzetközi cégalapítási kedv

Új vállalkozás indítására a következő hat hónap során lehetőséget látók aránya Magyar-országon 26 százalék volt, ennél alacsonyabb érték csak két országban (Belgium: 23 százalék, Japán: 13 százalék) mutatkozott. A kudarctól nálunk a válaszadók 47 százaléka fél, csupán hat országban magasabb ez a hányad: Németországban (49 százalék), Romániában és Spanyolországban (52 százalék), Franciaországban (53 százalék), Görögországban (55 százalék) és Oroszországban (66 százalék).

 

Forrás: Globális Vállalkozási Monitor (2008)

A siker kulcsa, Szegvári Katalin, az MTV egykori szerkesztő-riportere szerint, az információt úgy átadni, hogy hasson, mivel gyakran az első 5 percen múlik a megítélésünk. Bár a 14 és 35 közötti nők nagy része jó kommunikátornak tartja magát, szerinte a családtól és barátoktól kapott pozitív visszajelzések nem feltétlenül tükrözik a valóságot. Szegvári fontosnak tartja, hogy senki ne próbálkozzon személyisége átformálásával, a természetellenes viselkedést ugyanis egyből ki lehet szúrni. Ez azonban nemcsak a nőkre igaz. A nők szerepvállalásáról, helyzetéről és érvényesülési lehetőségeiről a vállalkozói életben, az innováció szerepéről, a piacról való kiszorulás elkerüléséről, a megújuló energiaforrások különböző területeken történő felhasználásáról, alkalmazási lehetőségeiről és korlátairól, a vállalkozói attitűdről, illetve a vállalatok környezetvédelmi és társadalmi felelősségvállalásáról is szó esett az egyhetes rendezvényen.

A Fiatal Vállalkozók Hete eredetileg a ’Global Entrepreneurship Week’-nek nevezett nemzetközi konferenciasorozat része, idén 10 nagyváros - Debrecen, Nyíregyháza, Szeged, Miskolc, Gyöngyös, Székesfehérvár, Békéscsaba, Eger, Nagykanizsa, Pécs - mellett, Budapesten 9 rendezvénnyel, valamint versenyekkel és egyéb aktivitásokkal várta az érdeklődőket.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Parlament

Gyorsuló gazdaság, bővülő beruházások, vállalkozói kedv - pozitívan látják a költségvetést

A jövő évi költségvetés a gyorsuló gazdasági növekedés mellett a beruházások jelentős emelkedésével, a háztartások bővülő fogyasztásával és a versenyképesség növekedésével számol, a magán-nyugdíjpénztári átlépések hatását pedig konzervatívan vette számba - ismertette Banai Péter, a nemzetgazdasági minisztérium helyettes államtitkára az Országgyűlés költségvetési bizottságának ülésén.

hvg.hu Vállalkozás

Kudarcra ítélt családi vállalkozások - van kiút

A generációváltás előtt álló családi vállalatok tulajdonos-vezetői a felmérés szerint jellemzően nem gondolnak cégük eladására, nem veszik számításba cégük/cégcsoportjuk lényeges átstrukturálásának lehetőségét, és nem vonják be az alattuk dolgozó menedzsereket a komoly döntésekbe, miközben a kulcsinformációkat döntően megtartják maguknak, a legtöbb lényeges kérdésben ők maguk döntenek.