Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Újabb gyáraiban kénytelen visszafogni a termelést a világ legnagyobb autógyártója, a Japán Toyota.
Újabb gyáraiban kénytelen visszafogni a termelést a világ legnagyobb autógyártója, a Japán Toyota. A társaság pénteken arról tájékoztatott, hogy három thaiföldi üzemének kibocsátását kénytelen csökkenti a Japánban történt természeti katasztrófa nyomán kialakult ellátási gondok miatt. A cég közleménye szerint az érintett üzemek április 25-e és június 4-e között maximális kapacitásuk felével működnek csak, aminek eredményeként az idei kibocsátás 10 ezerrel maradhat el az eredetileg tervezettől. Arról, hogy június 4-e után helyre áll-e a korábbi rend, egyelőre nem tudtak nyilatkozni a Toyotánál.
Gyárleállás-cunami
Ahogy korábban többször beszámoltunk róla, az autóipar ágazati és termelési sajátosságai miatt a március 11-ei földrengés és cunami okozta károk globálisan fennakadást okoztak az iparágban. Japánban ugyanis számos fontos alkatrészt gyártanak az ágazat szereplői számára, így – a helyi autógyártók mellett - többek közt már a Ford, a Renault, a Peugeot Citroen és a General Motors is kénytelen volt korlátozni termelését egyes egységeiben.
A legnagyobb gonddal ugyanakkor természetesen a japán vállalatok küzdenek. Bár a szigetországban található egységek jelentős részét – ha nem is teljes kapacitáson – de már újraindították, több más országbeli üzemben azonban továbbra is alkatrészhiánnyal szembesülnek. A Toyota alig két napja jelentette be, hogy egy angliai gyárában is kénytelen csökkenteni kibocsátását, s korábban a Nissan és a Honda is hasonló lépésre kényszerült az Egyesült Királyságban.
Novemberig nem áll helyre a termelés
További rossz hír a Toyota részvényeseinek, hogy a cégvezetés számításai szerint novemberig biztosan nem áll vissza a normális szintre a vállalat globális kibocsátása. Akio Toyoda a vállalat elnöke pénteken egy sajtókonferencián jelezte: egyelőre túl korai lenne megbecsülni, hogy milyen hatásai lehetnek a cégre a természeti csapásnak, az azonban biztos, hogy még jó ideig számos üzemükben alkatrészhiánnyal lesznek kénytelenek szembenézni.
Korábban a cég egyik vezetője arról beszélt, hogy nem kizárt, hogy a Toyota amerikai értékesítési-előrejelzésének csökkentésére kényszerül, ugyanis egyes modellekből is hiány alakulhat ki a piacon a kényszerű leállások miatt. A mostani prognózis szerint a japán gyárakban júliusban kezdhetnek el fokozatosan visszatérni a normál termelési ütemhez, míg az anyaországon kívüli egységekben augusztusban indulhat meg a helyreállás, amely azonban novemberig is eltarthat.
A Japánban történt katasztrófa - ahogy korábban már jeleztük - könnyen a Toyota trónjába kerülhet. Tavaly a japán gyártó mindössze 30 ezerrel több autót értékesített, mint a legnagyobb konkurens amerikai General Motors, a leállások miatt azonban az idén ennél jóval nagyobb kieséssel kell számolnia. Az első becslések még arról szóltak, hogy a tervezettől 140 ezerrel maradhat el a 2011-es kibocsátás, a legfrissebb prognózisok azonban már inkább 300 ezres csökkenéssel számolnak. Bár ez természetesen nem jelenti automatikusan az értékesítés visszaesését is, amennyiben a piacon hiány alakul ki, akkor az eladott autók száma is biztosan elmarad a tervezettől.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Jehan Paumero húszas évei elején, bordeaux-i bölcsészként jött Magyarországra 2003-ban, miután elfogadta egy pécsi gimnázium állásajánlatát. Előtte csak a Sziget miatt járt itt, de megígérte magának, hogy még visszatér – egy helyett végül több mint húsz évet maradt. Hogyan látja egy köztünk élő francia a magyarokat? Miért érzi itt szabadabbnak magát, mint otthon, és mi az, ami miatt közelebb érzi magához a magyar társadalmat? Mit gondolnak a franciák Magyarországról, és mit válaszol, ha nekiszegezik a kérdést, hogy milyen diktatúrában élni?
A külügy megtalálta Habsburg György párizsi nagykövet utódját.
A kormány indokként az állam nemzetközi célkitűzéseinek megvalósítására és a gazdasági kapcsolatok alakulására hivatkozik.
A Coldplay-koncerten lebukó vezérigazgató története is mutatja, egyik pillanatról a másikra megváltozhat valakinek az élete a kéretlen nyilvánosság hatására. Milyen nagy lebukásokról tudunk még? Mit tehet az ember, ha lebénítja a jumbo screen, még akkor is, ha nem jár tilosban?
Tovább dagad az Epstein-botrány, újabb (korábbi) elnök érintettségéről ír a sajtó, miközben az amerikai igazságügyi hivatal felvette a kapcsolatot a börtönben ülő Ghislaine Maxwellel.
Szeptember 1-én kezdődik és 2026. június 19-ig (péntekig) tart.
Az egész késő esti talkshow-formátum került végveszélybe.
A Tisza Párt elnöke szerint a dolgozószobája helyéről a politikai közösség döntene.
Arra is keresem a választ, hogy érezni-e a Fidesz zuhanását a híres erdélyi fesztiválon. Kiderült, hogy titokban két buli zajlik egymás mellett. Földes András elsőtusványozó riportja, kormányzati divat-összefoglalóval.
Még a magyar kormányfő illiberális politikája sem riasztja el őket.