Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Az akadozó részegység- és alkatrészellátás nyomán a profit és a bevétel egyaránt csökkent folyó üzleti éve második negyedévében a japán Toyotánál.
A tavaly még a világ legnagyobb autógyártójának eredményein a szeptember végéig tartó negyedévben kezdte erőteljesen éreztetni hatását a tavaszi japán természeti és atomkatasztrófa; az alkatrész- és részegység-gyártás leállása, majd az ellátás akadozása a Toyota üzemeiben ekkor már világszerte a termelés visszaeséséhez vezetett.
A cég bevétele közel 5 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest, 4,57 ezer milliárd jenre (58,7 milliárd dollár), adózott eredménye 18,5 százalékos visszaeséssel 80,4 milliárd jen lett az időszakban.
A Toyota a jövő márciusban záruló üzleti év egészére már nem adott előrejelzést, a thaiföldi áradások miatti bizonytalanságokra hivatkozva. Korábban azzal számolt, hogy profitja 390 milliárd jen, azaz 5,1 milliárd dollár lesz, 4 százalékkal maradva el a 2010-es éves profittól.
A céget sújtja az erős japán jen is, a vállalat elnöke nemrégiben úgy nyilatkozott, hogy ennek hatása már "jóval meghaladja a tolerálhatóság" szintjét, és azzal fenyeget, hogy szükségessé válhat a termelés kihelyezése külföldre.
A márciusi természeti és atomkatasztrófa ellenére nyereséggel zárta folyó üzleti éve első negyedévét a Toyota. A cég adózott eredménye az április elejétől június végéig tartó negyedévben 1,1 milliárd jen (14 millió dollár) lett, és ezzel a jelentős eladáscsökkenés mellett is sikerült elkerülnie a veszteséget. Árbevétele 29 százalékkal 3,44 ezer milliárd jenre (44,68 milliárd dollár) esett az egy évvel korábbihoz képest. Az első félévben a Toyota 3,03 millió járművet adott el világszerte, ez 18,5 százalékos csökkenés a tavalyi első félévhez viszonyítva.
A Toyota 2008-ben lett a világ vezető autógyártója, az amerikai General Motorstól (GM) szerezte meg az elsőséget. Azóta viszont megállás nélkül válságkezeléssel foglalkozik a cégvezetés; a világméretű gazdasági válság, a túlzottan erős jen és a visszahívások példa nélkülien hosszú sorozatának hatásaival kell megküzdenie a márciusi japán katasztrófát megelőzően is. Az idei első félévi eredmények alapján a cég a harmadik helyre csúszott vissza a General Motors és a Volkswagen mögött.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.