szerző:
HavariaPress
Tetszett a cikk?

Összesen 8 millió forintra bírságolt egy német és egy magyar céget tisztességtelen kereskedelmi gyakorlata miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A cégek rendkívüli akcióban hirdettek kézi csomózású szőnyegeket, ám a leértékelés alapjául megjelölt árakat soha nem alkalmazták.

A GVH a BVG Bayerische Verwertung Kft. és a megegyező nevű német GmbH kereskedelmi gyakorlatát vizsgálva megállapította, hogy a két cég a nyomtatott sajtóban megjelent reklámokban valótlan állításokat közölt az általa meghirdetett kiárusítás kapcsán.

A kft. esetében 2010-ben, a GmbH esetében pedig 2009-ben történt a jogsértés: napilapokban, szórólapokon kézi csomózású szőnyegek nyilvános kiárusítását hirdették, s a reklámok kiemelt üzenete volt, hogy a kiárusítás időben korlátozott, azonban a határidő újból és újból meghosszabbodott.

A reklámokban szerepelt, hogy a szőnyegek megvásárlására igen jelentős árengedménnyel van lehetőség. A hirdetésekben rendkívüli, jelentős, kivételes, drasztikus jelzőkkel hívták fel a figyelmet a százalékos mértékben is megjelenített árengedményekre. A vállalkozások azt azonban nem tudták bizonyítani, hogy az eredeti árat, melyekből a kedvezmény levonásra került, valaha is alkalmazták volna.

A GVH a kft-t 6 millió forintra, a német céget pedig 2 millióra bírságolta a tisztességtelen kereskedelmi magatartásért. A bírság meghatározásánál a versenyhivatal figyelemmel volt arra, hogy a hirdetések a fogyasztók széles körét érték el.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!